تلگرام بازار ورزش

عثمانوف کل سهام آرسنال را می‌خواهد؛ ۱٫۳ میلیارد دلار

بازار ورزش: علیشیر عثمانوف، مالک بخشی از سهام باشگاه فوتبال آرسنال پیشنهادی به ارزش ۱٫۳ میلیارد دلار برای خرید سهام استان کروئنکه، مالک بیشتر باشگاه ارائه کرد. این در حالی است که کسی نه از آینده ونگر خبر ندارد نه ستارگان این تیم.

به گزارش ESPN، این اولین باری نبود که عثمانوف روس – با اصالت ازبک – تلاش کرده بود مالک بیش از ۵۰ درصد باشگاه آرسنال شود. «فایننشال تایمز» هم گزارش داده او که سال‌هاست قصد دارد آرسنال را کاملا بخرد، چندی پیش هم، وقتی هواداران آرسنال نتایج ضعیف این تیم را در لیگ برتر به کروئنکه مرتبط می‌دانستند، قصد داشت پیشنهادی ۲ میلیارد دلاری ارائه دهد.
کروئنکه ۶۷ درصد از سهام آرسنال را در اختیار دارد و خبر می‌رسد که پیشنهاد عثمانوف را نپذیرفته است.
با این حال ارائه پیشنهاد آینده آرسنال را نامعلوم‌تر از قبل کرده است. از یک سو هیچ کس هنوز از ماندن یا رفتن آرسن ونگر، سرمربی فرانسوی این تیم که بیش از ۲۰ سال است هدایت «توپچی‌ها» را بر عهده دارد مطمئن نیست و از سوی دیگر فشارهای روی کروئنکه ممکن است باعث شود او به فروش سهم خود رضایت دهد.
ونگر اخیرا گفته بود درمورد آینده خودش طی جلسه‌ای با مدیران باشگاه پس از فینال جام حذفی اتحادیه فوتبال انگلیس – FA Cup – تصمیم می‌گیرد اما گویا پیشنهاد جدید عثمانوف هم که بی‌شک روی تصمیم ونگر تاثیر می‌گذارد باید در همان جلسه به بحث گذاشته شود.

علیشیر عثمانوف

عثمانوف در حال حاضر ۳۰ درصد از باشگاه آرسنال را در اختیار دارد و اختلافات او با کروئنکه امریکایی که مالک تیم فوتبال کولورادو راپیدز از لیگ امریکا، تیم فوتبال امریکایی لس‌آنجلس رمز، تیم بسکتبال دنور ناگتز در NBA و تیم هاکی کولورادو آوالانش از لیگ هاکی امریکا هم هست بارها سوژه رسانه‌ها شده است.
یک ماه پیش عثمانوف در مصاحبه‌ای با تلویزیون «بلومبرگ» مقصر نتایج ضعیف آرسنال را کروئنکه خوانده بود:«همه مسدولیت‌ها متوجه بقیه شرکای من در باشگاه است».
آرسنال پس از ۲۰ سال ممکن است در بین ۴ تیم برتر انگلیس نباشد و جایی در لیگ قهرمانان اروپا نداشته باشد.
نشریه فوربس اخیرا گزارش داده بود عثمانوف با ۱۵٫۲ میلیارد دلار سرمایه شصت و ششمین مرد ثروتمند جهان است درحالی که کروئنکه با ۷٫۵ میلیارد دلار در رتبه ۱۸۲ پولدارترین مردان جهان قرار دارد.

 



BAZAR VARZESH