تلگرام بازار ورزش

چرا «بازار ورزش»؟

امیر علیزاده / سردبیر

 

در دنیای سریعِ دیجیتالِ امروز و در عصر شبکه‌های اجتماعی، و با وجود رسانه‌های گوناگونی که شبانه‌روز با بیشترین سرعت اطلاع‌رسانی می‌کنند، راه‌اندازی یک رسانه‌ی جدید کار دشواری به نظر می‌آید. به ویژه در ورزش که رخدادها و حواشی و اخبار مربوط به آنها پرشمار و زودگذرند.

 

اما اتفاقاً همین جاست که جای یک رسانه که دورتر از همه‌ی نتایج و حواشی و با نگاهی متفاوت‌تر و عمیق‌تر، از زاویه‌ای دیگر به ورزش نگاه کند خالی است. رسانه‌ای که ورزش را در ورای نتایج و جداول و امتیاز و هیاهوی ستاره‌ها و همه‌ی حواشی‌شان، به عنوان یک صنعت ببیند. یک صنعت که در آن باشگاه‌های فوتبال‌ حالا مرزهای درآمدزایی را از نیم میلیارد دلار در سال جابجا کرده‌اند و به بنگاه‌های اقتصادی سودده تبدیل شده‌اند.

 

کمبود چنین رسانه‌ای در ورزش ایران بیشتر احساس می‌شود. در ورزش ایران مدیران کمتر دید اقتصادی دارند و مجموعه‌ی تحت مدیریت‌شان را به عنوان یک بنگاه اقتصادی نمی‌بینند. در برنامه‌های کوتاه‌مدت مدیران ورزش ما رویکرد بازاریابی جایی ندارد. رویکردی که می‌گوید باید با عرضه‌ی محصولات با کیفیت مناسب، نیازها و خواسته‌های مشتریان (در ورزش هواداران، اسپانسرها و رسانه‌ها) را برآورده کنند.

 

«بازار ورزش» آمده تا از این دریچه به ورزش نگاه کند و مسایل اقتصادی و مدیریتی و بازاریابی ورزش را زیر ذره‌بین بگذارد. در یک کلام: ورزش را به عنوان یک بازار ببیند. یک بازار سرگرمی که هواداران، تماشاگران، شرکت‌ها و رسانه‌ها هر کدام نیازها و خواسته‌هایی دارند که سازمان‌های ورزشی یعنی باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها، باید آنها را برآورده کنند و از طریق جلب رضایت مشتریان خود درآمدزایی کنند.

 

«بازار ورزش» یک رسانه‌‌ی خبری-تحلیلی مستقل است که به ورزش از دریچه‌ی اقتصاد و مدیریت نگاه می‌کند؛ نگاهی تیز و منتقدانه. «بازار ورزش» طرفدار بازارهای آزاد و رقابتی است و از همین دید اقتصاد ورزش را هم در نظر می‌گیرد، و در عین حال که خواهد کوشید همه‌ی دیدگاه‌ها را منعکس کند، خودش خط مشی روشنی دارد.

 

امیدواریم با همراهی‌ شما این رسانه ماندگار باشد و کمک کند تا از زاویه‌ای جدید به ورزش نگاه شود.



BAZAR VARZESH