تلگرام بازار ورزش

امیدواری رییس فیفا به استفاده از ویدیو چک در جام جهانی

رییس فدراسیون بین المللی فوتبال اعلام کرد استفاده از کمک داورهای ویدیویی یا همان ویدیو چک برای قضاوت درباره صحنه های مشکوک در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه واقع‌گرایانه است.

 

به گزارش سایت ” اینساید د گیمز” جیانی اینفانتینو این موضوع را بعد از جلسه هفته قبل برد بین المللی فوتبال در ورزشگاه ومبلی لندن اعلام کرد. برد بین المللی فوتبال شامل نمایندگان چهار کشور انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی و همچنین نماینده ای از فیفا است که تصمیمات کلیدی فوتبال را اتخاذ می‌کند.

 

اینفانتینو بعد از این جلسه با اشاره به موفقیت چشمگیر ویدیو چک در مسابقات جام جهانی باشگاهها در ژاپن تاکید کرد که استفاده از این تکنولوژی در جام جهانی آینده امکان‌پذیر است. این تکنولوژی با موافقت برد بین المللی فوتبال به صورت آزمایشی در دو بازی دوستانه ایتالیا-فرانسه و آلمان-ایتالیا در سال گذشته نیز استفاده شده بود. اینفانتینو در این باره گفت: “استفاده از تکنولوژی ویدیو چک در جام جهانی واقع‌گرایانه است چون ما تجربه خوبی در جام جهانی باشگاه‌ها داشتیم و نشانه‌های امیدوارکننده‌ای دیدیم. تنها دغدغه ما تمرین دادن داوران است که البته خیلی مهم نیست چون داوران مطرح خیلی زود مدیریت این کار را فرا می‌گیرند. من خیلی به این موضوع اطمینان دارم. هر وقت از این تکنولوژی استفاده شود شما می‌دانید که تصمیم درست گرفته شده است. البته این بدان معنا نیست که همه تصمیمات عالی است اما نکته منفی‌ای وجود نخواهد داشت.”

 

این سیستم قرار است از مرحله سوم مسابقات فصل آینده جام حذفی انگلیس و همچنین مرحله حذفی لیگ فوتبال استرالیا در سال ۲۰۱۷ نیز مورد استفاده قرار گیرد. مارتین گلن مدیر اجرایی جام حذفی انگلیس در این رابطه گفت: “فیفا چند سالی است که برای استفاده از این تکنولوژی نگران است اما نتایج استفاده آزمایشی از آن امیدوارکننده بوده است. این فقط یک تکنولوژی نیست بلکه یک اتفاق و موضوع مهم است. البته ما نمی‌خواهیم مثل فوتبال آمریکایی عمل کنیم، ما می‌خواهیم روان بودن فوتبال را همچنان حفظ کنیم.”

 

جام جهانی فوتبال قرار است در ماه جون و جولای ۲۰۱۸ به میزبانی کشور روسیه برگزار شود.

 

 



دیدگاهی وجود ندارد. شما می‌توانید از طریق فرم ذیل، اولین دیدگاه این نوشته را درج کنید. 👇

نظر خود را بنویسید

شما باید برای ارسال دیدگاه به این نوشته در سایت یا بلاگ وردپرس ثبت نام کرده باشید

BAZAR VARZESH