تلگرام بازار ورزش

«توکن» هواداری؛ اسپانسر جدید اینتر

بازار ورزش: باشگاه فوتبال اینتر میلان رسماً از اسپانسر پیراهن جدید خود برای فصل جدید رونمایی کرد. از فصل آینده، توکن ویژه هواداری اینتر که توسط سایت socios.com متعلق به شرکت «چیلیز» است بعد از ۲۵ سال جایگزین شرکت لاستیک‌سازی پیرلی می‌شود.

 

پایان همکاری پیرلی و اینتر از مدت‌ها پیش اعلام شده بود، اما باشگاه اینتر پیش از این نتوانسته جایگزینی برای این شرکت گیدا کند. بنا بر گزارش روزنامه ورزشی ایتالیایی «کوریره دلو اسپورت» ارزش سالیانه اسپانسرینگ چیلیز حدود ۲۰ میلیون یورو است. پیرلی هر سال ۱۰٫۵ میلیون یورو به اینتر پرداخت می‌کرد.

 

شرکت چیلیز تا کنون برای بیش از ۴۰ سازمان ورزشی توکن هواداری روی سایت socios.com راه‌اندازی کرده است.

 

در بازار ارزهای دیجیتال، «توکن» یک نوع ارز دیجیتالی است که برخلاف «کوین» بلاک‌چین مستقل خود را ندارد و روی شبکه‌های دیگر جابه‌جا می‌شود. چیلیز که متعلق به گروه مدیارکس در مالت است، ارائه‌دهنده پیشرو خدمات بلاک‌چین در صنعت ورزش و سرگرمی محسوب می‌شود. این شرکت توافق مشابهی هم چندی پیش با باشگاه اسپانیایی والنسیا امضا کرد و اسپانسر روی پیراهن آن شد.

 

 

فناوری بلاک‌چین حالا به اقتصاد ورزش هم راه پیدا کرده است.

 

دارندگان توکن هواداری یک باشگاه فوتبال علاوه بر دسترسی اختصاصی به برخی از محتوا و رویدادهای باشگاه، از طریق سایت socios.com حق رای در برخی از تصمیمات باشگاه نیز دارند.



BAZAR VARZESH