تلگرام بازار ورزش

سوپرکاپ اسپانیا در عربستان می‌ماند

بازار ورزش:بعد از توافق پادشاهی سعودی با تمدید قرارداد همکاری با فدراسیون فوتبال اسپانیا، قرار شد سوپرکاپ فوتبال اسپانیا تا سال ۲۰۲۹ همچنان در عربستان برگزار شود.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسپانیا، این تورنمنت چهار تیمه که قرارداد اولیه آن در نوامبر سال ۲۰۱۹ منعقد شده بود، تقریبا تا پایان دهه فعلی در خاورمیانه خواهد ماند. دو تیم اول لیگ و فینالیست‌های جام حذفی، چهار تیمی هستند که طبق توافق باید در این تورنمت حضور پیدا کنند.

 

قرارداد اولیه که به ارزش ۱۲۰ میلیون یورو بسته شده بود، فقط تا سال ۲۰۲۲ اعتبار داشت ولی در شرایطی که به دلیل بیماری کرونا امکان برگزاری آن در عربستان وجود نداشت، تمدید شد.

 

نکته قابل توجه اینکه علیرغم برگزار نشدن این تورنمنت در سال ۲۰۲۰، عربستان توافق کرده مبلغ مورد توافق برای قرارداد اولیه را تمام و کمال بپردازد ولی در عوض قرارداد بعدی که از سال ۲۰۲۲ شروع می‌شود به جای سالی ۴۰ میلیون یورو، سالی ۳۰ میلیون یورو ارزش خواهد داشت.

 

به این ترتیب فدراسیون فوتبال اسپانیا ۲۱۰ میلیون یورو بابت قرارداد هفت ساله جدید دریافت خواهد کرد که با توجه به درآمد ۱۲۰ میلیون یورویی قرارداد اول، مجموع درآمد این فدراسیون بابت قرارداد مذکور ۳۳۰ میلیون یورو خواهد شد.

 

این درآمد شاید کمک مالی بزرگی به فدراسیون فوتبال اسپانیا در روزگار پساکرونا بکند اما باعث شده انتقادات زیادی متوجه این فدراسیون شود. منتقدان این قرارداد، پادشاهی سعودی را به نقض حقوق بشر و همچنین پولشویی از طریق ورزش در منطقه خاورمیانه متهم می‌کنند و عقیده دارند فدراسیون فوتبال اسپانیا نباید با انها همکاری کند.

 

این انتقادات آنقدر گسترده است که شرکت ار‌تی‌وی‌ای، یکی از غول‌های رسانه‌ای اسپانیا، اعلام کرده در مزایده مربوط به خرید حق پخش تلویزیونی این تورنمنت شرکت نخواهد کرد که این موضوع، قطعا تاثیر منفی در درآمدزایی تورنمنت خواهد داشت.



BAZAR VARZESH