تلگرام بازار ورزش

هایسنس اسپانسر جدید جام جهانی فیفا

بازار ورزش: شرکت چینی هایسنس به عنوان اسپانسر جدید جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با فیفا قرارداد بست.

 

این تولیدکننده فناوری الکترونیک و لوزام خانگی اسپانسر جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم بود. بر اساس پژوهش‌هایی که این شرکت انجام داده آن اسپانسرشیپ تاثیر مثبتی روی شناخت برند آن داشته است. بر اساس این پژوهش‌ بازار، اسپانسرینگ جام جهانی ۲۰۱۸ باعث افزایش ۱۲ درصدی آگاهی از برند هایسنس در چین و افزایش شش درصدی  در بازارهای جهانی، به ویژه در بریتانیا، فرانسه، کانادا، روسیه، اسپانیا و ژاپن.

 

فیفا در پرتفوی اسپانسرهای خود همچنان به دنبال پارتنر و اسپانسر است. در سلسله‌مراتب اسپانسرهای فیفا دو طبقه «پارتنرهای فیفا» و «اسپانسرهای جام جهانی فیفا» تعریف شده‌اند. شش پارتنر فیفا سالیانه دست‌کم بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون یورو پرداخت می‌کنند. این شش پارتنر نه تنها در حین جام جهانی، بلکه در سایر رقابت‌های فیفا هم می‌توانند تبلیغ کنند.

 

 

اسپانسرهای جام جهانی ولی سالیانه بین هشت تا ۲۰ میلیون یورو به فیفا پرداخت می‌کنند. این اسپانسرها تنها در مسابقات جام جهانی و جام کنفدراسیون‌ها می‌توانند تبلیغ کنند.

 

در حال حاضر فیفا شش پارتنر (آدیداس، هیوندای/کیا، کوکاکولا، هواپیمایی قطر، واندا و ویزا) و چهار اسپانسر جام جهانی (هایسنس، مک‌دونالد، بادوایزر و ویوو) دارد. از میان این ۱۰ شریک تجاری، چهار شرکت آمریکایی هستند، سه شرکت چینی‌اند، یک شرکت کره‌ای، یک شرکت آلمانی و یک شرکت قطری.



BAZAR VARZESH