تلگرام بازار ورزش

سوپرلیگ: یوفا یووه، بارسا و رئال را تهدید کرد؛ جریمه نقدی ۹ باشگاه

بازار ورزش: ۹ باشگاه از ۱۲ باشگاهی که موسس سوپرلیگ اروپا بودند اما بعد اعتراض و فشار هواداران از شرکت در آن انصراف دادند و باعث لغو این پروژه شدند، از سوی یوفا فقط جریمه نقدی شدند و دیگر با محرومیت مواجه نیستند.

 

منچستریونایتد، منچسترسیتی، تاتنهام، چلسی، آرسنال، لیورپول، اینتر و اتلتیکو مادرید و آث میلان می‌توانند به گفته یوفا دوباره در مسابقات اروپایی شرکت کنند.

 

به عنوان جریمه پنج درصد از درآمد حاصل از حضورشان در تورنمنت‌های اروپایی را برای یک فصل از دست خواهند داد. علاوه بر این، این ۹ باشگاه بنا بر چیزی که روی هم ۱۵ میلیون یورو پرداخت خواهند کرد تا صرف امور کودکان و فوتبال پایه شود.

 

این ۹ باشگاه توافق کرده‌اند که در صورت اقدام دوباره برای شکل دادن یک تورنمنت جداگانه صد میلیون یورو جریمه شوند. برای این باشگاه‌ها همچنین، یک جریمه ۵۰ میلیون یورویی در صورت نقض تعهدات‌شان به یوفا نیز در نظر گرفته شده است.

 

اما از سوی دیگر سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس که هنوز رسماً از پروژه سوپرلیگ کنار نکشیده‌اند و گفته‌اند آن را همچنان دنبال می‌کنند، با نهادهای انضباطی یوفا روبرو هستند و مجازات‌های سنگین‌تری از جمله محرومیت از لیگ قهرمانان تهدیدشان می‌کند.



BAZAR VARZESH