تلگرام بازار ورزش

با سبزترین باشگاه فوتبال جهان آشنا شوید!

بازار ورزش: حفاظت از محیط زیست و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال‌های اخیر در اروپا علاوه بر شرکت‌های صنعتی، مورد توجه باشگاه‌های فوتبال هم قرار گرفته است. تولید برق ورزشگاه از طریق انرژی‌ خورشیدی، مدیریت صحیح مصرف آب و استفاده از منابع تجدیدپذیر آبی و کاربرد مواد بازیافتی در تولید پایدار لباس ورزشی تیم‌ها از مجموعه اقداماتی است که برخی باشگاه‌ها در پیش گرفته‌اند.

 

در این میان شاید هیچ باشگاه حرفه‌ایی به اندازه باشگاه انگلیسی فورست گرین رورز به حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار اهمیت ندهد. این باشگاه دسته چهارمی از نیلس‌وورت با نوآوری‌های زیست‌محیطی خود توجه زیادی به خود جلب کرده تا حدی که فیفا آن را به عنوان «سبزترین باشگاه فوتبال جهان» به رسمیت شناخته است.

 

این باشگاه در این فصل برای نخستین بار از پیراهن‌هایی استفاده می‌کند که با باقیمانده‌های قهوه و پلاستیک‌بازیافت‌شده تولید شده‌اند. به گفته باشگاه این پیراهن‌ها سبک‌ترند، تنفس بهتر و دوام بیشتری از پیراهن‌های قبلی دارند که با گیاه بامبو درست شده بودند.

 

پروژه بزرگ بعدی باشگاه فورست گرین رورز ساخت یک استادیوم جدید است که فقط از چوب ساخته خواهد شد. «اکو پارک» قرار است پنج هزار نفر گنجایش داشته باشد و به گفته باشگاه «سبزترین استادیوم فوتبال جهان» شود. دیل وینس، صاحب باشگاه در مورد این ورزشگاه زیست محیطی می‌گوید: «ما از زمان اختراع بتون توسط رومی‌ها تا کنون کوچک‌ترین ردپای کربن را در میان همه استادیوم‌های جهان خواهیم داشت.»

 

روی سقف ورزشگاه کنونی باشگاه فورست گرین رورز هم پنل‌های خورشیدی نصب شده‌اند که ۲۵ درصد برق مورد نیاز ورزشگاه را تولید می‌کنند. چمن ورزشگاه نیز که بدون آفت‌کش و علف‌کش به آن رسیدگی می‌شود، توسط یک ربات چمن‌زن کوتاه می‌شود که با نیروی خورشیدی کار می‌کند.



BAZAR VARZESH