تلگرام بازار ورزش

اوزیل مشاور سرمایه‌گذاری خطرپذیر می‌شود

بازار ورزش: دوران بازی مسوت اوزیل بازیکن آلمانی باشگاه آرسنال رو به پایان است. از قرار معلوم  او از حالا مشغول برنامه‌ریزی برای زندگی حرفه‌ای بعدِ فوتبال است.

 

هافبک ۳۲ ساله آلمانی «توپچی‌ها» که از ماه مارس تا کنون برای آرسنال بازی نکرده است، به نوشته سایت بلومبرگ قرار است مشاور استراتژیک شرکت آمریکایی «کلاس فایو» شود.

 

«کلاس فایو» یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Capital) است که دو سال پیش در سان فرانسیسکو تاسیس شده است. این شرکت فعال در «وی‌سی» سرمایه‌های آمریکایی‌ها را در استارتاپ‌های اینترنتی کشورهای در حال توسعه در مرحله اولیه سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت کارگزار حدود ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه است.

 

به نوشته بلومبرگ اوزیل در «کلاس فایو» سرمایه‌گذاری هم کرده است. بازیکن سابق تیم ملی آلمان در یک بیانیه اظهار کرده که خوشحال است در حالی که همچنان بازی می‌کند،  مشغول برنامه‌ریزی برای بعد دوران حرفه‌ای خود نیز هست.

 

اوزیل اولین ورزشکار مشهور نیست که وارد کسب‌وکار سرمایه‌گذاری می‌شود. دیوید بکام ستاره سابق فوتبال انگلیس، کوین دورانت بازیکن بسکتبال آمریکا و استفان ادبرگ ستاره سابق سوئدی تنیس همگی وارد دنیای سرمایه‌گذاری شدند.

 

اوزیل در فصل جدید لیگ برتر انگلیس توسط میکل آرتتا سرمربی آرسنال در ترکیب تیم قرار نمی‌گیرد. با این حال اوزیل که با ۱۸٫۲ میلیون پوند همچنان بالاترین دستمزد را در تیم دارد، قصد ندارد قراردادش را زودتر از سررسید در سال ۲۰۲۱ فسخ کند.

 

مسوت اوزیل ترک‌تبار با رئال مادرید قهرمان لالیگا و جام حذفی اسپانیا، با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی، با وردر برمن قهرمان جام حذفی آلمان و با آرسنال چهار بار قهرمان جام حذفی شده است.

 

اوزیل با نزدیکی به رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه که در نهایت دو سال پیش منجر به کناره‌گیری بحث‌برانگیزش از تیم ملی آلمان شد و همین طور موضع‌گیری‌های سیاسی اخیرش علیه چین و همین طور طرفداری از آذربایجان در بحران قره‌باغ، به چهره‌ای جنجالی تبدیل شده است. هفته‌نامه آلمانی اقتصادی «ویرتشافتس‌وخه» گزارش داده که اوزیل در سمت‌ جدیدش ممکن است از طریق رابطه‌اش با اردوغان به شرکت‌های ترکیه‌ای هم راه پیدا کند.



BAZAR VARZESH