تلگرام بازار ورزش

دومین شریک رسانه‌ای ای‌اف‌سی در کشورهای آلمانی‌زبان

بازار ورزش: کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد شبکه تلویزیونی آلمانی پولی «اشپرت دیجیتال فوسبال» امتیاز پخش برخی از مسابقات باشگاهی و ملی در آسیا را برای محدوده کشورهای آلمان، سوئیس و اتریش خریداری کرده است.

 

به گزارش بازار ورزش، این امتیاز شامل امتیاز پخش مسابقات قهرمانی فوتبال زیر ۲۳ سال و مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴، مسابقات جوانان و نوجوانان آسیا، مسابقات قهرمانی ای‌اف‌سی کاپ و مسابقات فوتبال قهرمانی آسیا از سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۴ است.

 

اشپرت دیجیتال پیشتر نیز در بازار آسیا فعالیت داشته و توانسته بود امتیاز پخش اِی لیگ استرالیا، کی لیگ کره جنوبی، سوپر لیگ چین و جی لیگ ژاپن را نیز برای پخش در کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس بخرد. این شبکه که حق پخش دیجیتالی مسابقات ای‌اف‌سی را نیز در اختیار گرفته، در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده مسابقات لیگ فوتبال برزیل و آرژانتین، ام ال اس آمریکا و لیگ برتر اسکاتلند را نیز به صورت زنده برای مخاطبان آلمانی زبانش پخش می‌کند. حالا با پخش مسابقات فوتبال آسیا یک گام دیگر برای محقق کردن شعار «فوتبال در سراسر جهان» برداشت.

 

گیسبرت ووندرم، مدیرعامل اشپرت دیجیتال فوسبال، با ابراز شادمانی از همکاری با ای‌اف‌سی گفت: «با پخش مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، ما می‌توانیم گستره جامعی از پخش زنده فوتبال را به بینندگانمان ارائه کنیم، به خصوص در زمان‌های متفاوتی مانند نزدیک ظهر یا بعد از ظهر. قرارداد ما با ای‌اف‌سی شامل بیش از ۱۵۰ مسابقه در فصل میان تیم‌های ملی و باشگاهی تا سال ۲۰۲۴ می‌شود که به ما توانایی برنامه‌ریزی بیشتری می‌دهد.»

چندی پیش نیز شبکه تلویزیونی «اشپرت۱» آلمان برای پخش مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس با ای‌اف‌سی به توافق رسیده بود.

 

قرارداد با اشپرت دیجیتال و اشپرت۱، بعد از توافق با گروه رسانه «سیا»، تازه‌ترین گام‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای گسترش در بازار اروپا است. قرارداد «سیا مدیا گروپ» بازارهای شرق اروپا در اوکراین، بلاروس، مولداوی، لیتوانی، لتونی و استونی را دربرمی‌گیرد و شامل پخش مسابقات مقدماتی آسیای جام جهانی ۲۰۲۲، جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ در چین و لیگ قهرمانان آسیا از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ می‌شود.

 

واسطه همه این قراردادهای کنفدراسیون فوتبال آسیا در توسط شرکت هنگ‌کنگی «فوتبال مارکتینگ ایشیا» که صاحب انحصاری حقوق بازاریابی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دو دوره سه ساله ۲۰۲۱-۲۰۲۴ و ۲۰۲۵-۲۰۲۸ بوده است.



BAZAR VARZESH