تلگرام بازار ورزش

عکس: Getty Images

مذاکره بارسا برای تمدید قرارداد با اسپانسرها

بازار ورزش: بنا بر گزارش روزنامه ورزشی موندو دپورتیوو چاپ بارسلون، باشگاه اف‌ث بارسلونا به دنبال تمدید یک ساله قرارداد با دو اسپانسر خود، شرکت تجارت الکترونیک ژاپنی «راکوتن» و شرکت ترکیه‌ای لوازم الکترونیک «بکو» تا فصل ۲۲-۲۰۲۱ است. هر دو شرکت به دلیل کرونا خواهان کاهش مبلغ قراردادشان شده‌اند.

 

بارسا با راکوتن در سال ۲۰۱۶ یک قرارداد باارزش چهارساله از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ به ارزش ۲۲۰ میلیون یورو امضا کرد. گفته می‌شود که در این قرارداد یک گزینه برای تمدید یک ساله وجود دارد و حالا باشگاه بارسلونا از قرار معلوم در شرایط فعلی پاندمی کرونا به شدت دنبال آن است که تا سال ۲۰۲۲ این قرارداد را تمدید کند تا منابع درآمدی‌اش برای یک سال دیگر تضمین شود.

 

به گزارش بازار ورزش به نقل از موندو دپورتیوو، در مذاکرات طرفین که در جریان است و انتظار می‌رود تا پایان سال میلادی نهایی شود، شرکت ژاپنی به دنبال کاهش قیمت این تفاهم‌نامه است.

 

شرکت بکو نیز که از سال ۲۰۱۴ قرارداد روی آستین بارسا است و حالا به اسپانسر تمرین باشگاه هم ارتقا پیدا کرده، برای تمدید یک ساله قراردادش آماده است. به گزارش موندو دپورتیوو این تولیدکننده ترکیه‌ای نیز مانند راکوتن به دنبال کاهش مبلغ قرارداد است. ارزش قرارداد کنونی ۵۷ میلیون یورو است.

 

آثار کوید-۱۹ روی درآمدها و نوکمپ

 

با توجه به پیامدهای پاندمی کوید-۱۹ و همین طور آثار آن بر مسابقات و اقتصاد ورزش، حالا حتی بارسلونا، پردرآمدترین باشگاه فوتبال جهان نیز تحت فشار است و در مذاکرات با شرکای تجاری خود در موضع ضعیف‌تری قرار دارد. جوزپ بارتومئو رییس باشگاه در ماه آوریل اعلام کرد که به دلیل کرونا باشگاه نمی‌تواند به هدف‌اش برای کسب درآمد بیش از یک میلیارد یورو در این فصل دست یابد.

 

پاندمی کرونا حتی برنامه‌های بارسلونا برای بازسازی ورزشگاه نوکمپ را هم عقب انداخته است. جوردی مویکس، نایب رییس اقتصادی باشگاه به روزنامه «لاوانگاردیا» گفته است که کوید-۱۹ و همین طور تغییر شهردار بارسلون باعث شده که ورزشگاه طبق برنامه تا پیش از سال ۲۰۲۵ آماده نشود.



BAZAR VARZESH