تلگرام بازار ورزش

رئال مادرید باارزش‌ترین باشگاه فوتبال

بازار ورزش: در پنجمین نسخه از ارزش‌گذاری باشگاه‌های فوتبال اروپا بر اساس ارزش سرمایه‌گذاری (EV) توسط شرکت مشاوره کی‌پی‌ام‌جی رئال مادرید بار دیگر باارزش‌ترین باشگاه فوتبال شد. ارزش سرمایه‌گذاری این باشگاه ۳,۴۷ میلیارد یورو برآورد شده است.

 

سال گذشته نیز رئال مادرید بیشترین ارزش‌ سرمایه‌گذاری را در میان تمام باشگاه‌های فوتبال اروپا داشت. نسبت به سال قبل ۲۵۴ میلیون یورو به ارزش سرمایه‌گذاری رئال مادرید افزوده شده است.

 

باشگاه منچستر یونایتد هم در این رده‌بندی با ۳,۳۴ میلیارد یورو همچنان در رده دوم است. اما بارسلونا امسال جای بایرن مونیخ را در رده سوم گرفته است.

 

 

در جدیدترین رده‌بندی باارزش‌ترین باشگاه‌های فوتبال اروپا بر اساس ارزش سرمایه‌گذاری ۳۲ باشگاه پرارزش از هشت کشور انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، پرتغال، ترکیه و هلند هستند. انگلیس با ۹ باشگاه، بیشترین تعداد باشگاه را در میان ۳۲ باشگاه پرارزش‌ دارد. این ۹ باشگاه از زمانی که پنج سال پیش این رده‌بندی راه‌اندازی شد، همواره جزو باارزش‌ترین باشگاه‌ها بوده‌اند. در نمودار زیر روند ارزش سرمایه‌گذاری (EV) این ۹ باشگاه در پنج سال گذشته نمایش داده شده است (ارقام به میلیون یورو)

 

 

در رده‌بندی امسال ۳۲ باشگاه باارزش اروپا کی‌پی‌ام‌جی پورتو و والنسیا جدید هستند در حالی که موناکو و سلتیک از آن خارج شده‌اند.

 

ارزش سرمایه‌گذاری، معیاری اقتصادی برای ارزش‌گذاری یک کسب‌وکار است. در این معیار بر خلاف ارزش بازار، تمام ادعای مدعیان لحاظ شده‌: اعتبار دهندگان و سهام‌داران. ارزشیابی با این مدل بسیار جامع‌تر از ارزش بازار است، که فقط در آن ارزش سهام لحاظ می‌شود. ارزش سرمایه‌گذاری یکی از اصلی‌ترین معیارهای مورد استفاده در ارزش‌گذاری کسب‌وکار، مدل‌سازی‌های تأمین مالی، حسابداری، تحلیل سبد سهام و تجزیه و تحلیل ریسک است.



BAZAR VARZESH