تلگرام بازار ورزش

هراز جایگزین کاله در لیگ برتر والیبال

بازار ورزش: در پی انصراف تیم کاله از حضور در لیگ برتر، هراز آمل با تصاحب امتیاز کاله جایگزین این تیم در لیگ برتر والیبال شد. شرکت کاله که بازسازی کارخانه‌اش در عراق هزینه سنگینی به آن متحمل کرده، اعلام کرده که فصل آینده در لیگ یک با جوانان بومی تیم‌داری می‌کند.

 

بزرگمهر دادگر، بنیانگذار و مالک شرکت لبنی دوشه آمل که صاحب برند تجاری «هراز» است، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با بیان اینکه هراز آمل به طور رسمی جایگزین تیم کاله شده است، اعلام کرد که ترکیب تیم والیبال هراز مازندران با همان سرپرست، سرمربی و بازیکنان سابق تیم کاله انجام می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت لبنی هراز آمل گفت: «با توجه به اینکه مردم مازندران نسبت به والیبال این استان علاقه خوبی دارند تصمیم بر این شد همان پرچمی که تیم کاله، طی این سال‌ها بر افراشته بود را ادامه دهیم تا این پرچم بر زمین نماند.»

 

جزییات مالی این واگذاری اعلام نشده است. باشگاه کاله اعلام کرده که فصل آینده در رقابتهای دسته یک والیبال باشگاه‌های کشور شرکت تیم‌داری خواهد کرد. به گزارش مهر، هیئت مدیره باشگاه کاله آمل این تصمیم خود را وضعیت پیش آمده ناشی از بیماری کرونا در کشور اعلام کرده است. گفته می‌شود آتش‌سوزی سال گذشته کارخانه کاله در عراق و هزینه سنگین بازسازی آن هم در این تصمیم بی‌تاثیر نبوده است. غلامعلی سلیمانی، مدیر عامل کاله سال گذشته گفته بود هزینه بازسازی کارخانه این شرکت در عراق بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

 

 بنا بر اعلام هیات مدیره باشگاه کاله این تیم در رقابت‌های فصل آینده لیگ دسته یک، با ترکیب بازیکنان بومی ومستعد شهرستان آمل که از قطب‌های بازیکن ساز منطقه وکشور هست، استفاده و شرکت خواهد کرد تا مشکلات ناشی از بازیکنان غیربومی وهزینه های دیگر نیز به باشگاه تحمیل نشود.

 

محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال درباره این واگذاری توضیح داد: «برای جایگزینی تیمی که به هر دلیلی از لیگ انصراف می‌دهد یا به هر دلیلی نمی‌تواند در مسابقات حضور پیدا کند، اگر تیمی می‌خواهد جایگزین تیمی بدهکار شود، باید همه بدهی‌های تیم انصراف دهنده را تسویه کند. کاله تیم خوش حسابی بود و بدهی‌های امسالش هم بخاطر نیمه کار ماندن مسابقات بود که قطعا برطرف می‌شود.»

 

تیم کاله مازندران طی یک دهه حضور در لیگ برتر والیبال باشگاههای کشور با هدایت بهروزعطایی موفق شده دو بار قهرمانی، یک نایب قهرمانی ویک مقام سومی درلیگ برتر ایران، سومی و مقام قهرمانی جام باشگاههای آسیا و مقام هشتمی جام باشگاههای جهان را کسب کند. کاله مازندران بعد از تیم پیکان تهران به عنوان دومین تیم پرافتخار لیگ برتر والیبال ایران محسوب می‌شود.



BAZAR VARZESH