تلگرام بازار ورزش

نائومی اوزاکا پردرآمدترین ورزشکار زن تاریخ

بازار ورزش: نائومی اوراکا جای سرنا ویلیامز را به عنوان پردرآمدترین ورزشکار زن جهان گرفت. ستاره تنیس ژاپنی همچنین رکورد پردرآمدترین ورزشکار زن تاریخ را هم که پیش از این متعلق به ماریا شارپوا بود شکست. 

 

ذر رده‌بندی جدید سالانه نشریه فوربس درباره پردرآمدترین ورزشکاران جهان که لیست کامل‌اش هفته آینده منتشر می‌شود، نائومی اوزاکا تنیس‌باز ۲۲ ساله ژاپنی جای سرنا ویلیامز را به عنوان پردرآمدترین ورزشکار زن جهان گرفت. ویلیامز آمریکایی در چهار سال پیاپی همواره پردرآمدترین زن ورزشکار جهان بود. 

 

اوزاکا که با قهرمانی در اوپن آمریکا ۲۰۱۸ و اوپن استرالیا ۲۰۱۹ دو گرنداسلم تا کنون برده، در ۱۲ ماه گذشته در مجموع ۳۷٫۴ میلیون دلار از محل جوایز نقدی و درآمدهای تبلیغاتی درآمد داشته است. نشریه فوربس در این رده‌بندی که هر سال منتشر می‌کند، مجموع درآمدهای ورزشی و تجاری یک ورزشکار را محاسبه می‌کند. این بیشترین میزان درآمد است که یک ورزشکار زن تا کنون داشته است. این رکورد بیش از این از آن ماریا شاراپوا ستاره بازنشسته روس تنیس بود 

 

اوزاکا در رده‌بندی صد ورزشکار پردرآمد جهان در کل در رده ۲۹ قرار گرفته است. سرنا ویلیامز که ۱٫۵ میلیون دلار کمتر عایدش شده، در رده ۳۳ قرار دارد. این برای اولین بار بعد از سال ۲۰۱۶ است که دو زن در میان صد ورزشکار پردرآمد جهان قرار گرفته‌اند. به طور کلی در سال‌های گذشته بیشتر این تنیس‌بازان زن بوده‌اند که توانسته‌اند در میان صد ورزشکار پردرآمد جهان قرار بگیرند. پیش از اوزاکا، سرنا ویلیامز و ماریا شاراپوا همواره در این رده‌بندی حضور داشته‌اند. 

 

 

اوزاکا که در ژاپن یک فوق‌ستاره است، مورد توجه کمپانی‌های بزرگ ژاپنی بوده که سعی کرده‌اند از طریق پیوند با او به اهداف بازاریابی خود دست یابند. نیسان غول خودروساز ژاپنی، آل نیپون ایرویز بزرگ‌ترین ایرلاین ژاپن و نیسین شرکت بزرگ صنایع غذایی از اسپانسرهای اصلی او هستند. اما نایکی تولیدکننده ورزشی و پراکتر اند گمبل غول صنایع آرایشی و بهداشتی، دو شرکت آمریکایی نیز با اوراکا قراردادهای اسپانسرینگ بسته‌اند. 



BAZAR VARZESH