تلگرام بازار ورزش

بارسا برای اولین بار نام نوکمپ را می‌فروشد

بازار ورزش: باشگاه فوتبال بارسلونا برای اولین بار قصد دارد حقوق نام‌گذاری «نوکمپ» استادیوم اختصاصی خود را به فروش برساند و پول حاصل از آن را صرف پژوهش درباره ویروس کرونا کنند. بنا بر اعلام این باشگاه، بنیاد بارسا قرار است دنبال یک اسپانسر مناسب برای خرید این حقوق و گذاشتن نام خود روی این استادیوم مشهور بگردد.

 

استادیوم فوتبال ۹۹ هزار نفری نوکمپ که سال ۱۹۵۷ افتتاح شد هیچ گاه اسم دیگری نداشته است. از این پس هم قرار است «نوکمپ» در نام جدید ورزشگاه حفظ شود.

 

باشگاه بارسلونا که در هفته‌های اخیر بیشتر با اخبار منفی حول رسوایی «بارساگیت» در تیتر رسانه‌های اسپانیا بود، در اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده، از «مسئولیت» این باشگاه در برابر جامعه نوشته و اعلام کرده که این حقوق نام‌گذاری در فصل ۲۱-۲۰۲۰ توسط بنیاد بارسا به فروش گذاشته خواهد شد. بنا بر گزارش رسانه‌ها هدف بارسا بستن یک قرارداد ۲۵ ساله به ارزش ۳۰۰ میلیون یورو است. 

 

بارسا تا ۱۵ سال پیش روی پیراهن خود هم هیچ گاه تبلیغ نمی‌کرد. تا اینکه مجانی لوگوی صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف را روی پیراهن خود درج کرد. در نهایت کاتالان‌ها هم به اصول تجاری فوتبال تن دادند و چهار سال بعد با کنار گذاشتن سنت ۱۱۱ ساله‌شان، در ازادی دریافت سالیانه ۳۰ میلیون یورو تبلیغ بنیاد قطر را روی پیراهن خود کردند. در آن زمان این بالاترین رقم اسپانسرینگ پیراهن در فوتبال جهان بود.



BAZAR VARZESH