تلگرام بازار ورزش

PARIS, FRANCE - MARCH 11: (FREE FOR EDITORIAL USE) In this handout image provided by UEFA, The Borussia Dortmund team wait to enter the pitch before warming up prior to the UEFA Champions League round of 16 second leg match between Paris Saint-Germain and Borussia Dortmund at Parc des Princes on March 11, 2020 in Paris, France. The match is played behind closed doors as a precaution against the spread of COVID-19 (Coronavirus). (Photo by UEFA - Handout/UEFA via Getty Images)

کرونا: رضایت بازیکنان بوندس‌لیگا برای کاهش دستمزد

بازار ورزش: با تعطیلی مسابقات به خاطر پاندمی کرونا، باشگاه‌ها به کاهش دستمزدها فکر می‌کنند. بازیکنان بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ با آن موافقت کرده‌اند و حاضرند از بخشی از حقوق خود بگذرند.

 

باشگاه بورسیا دورتموند تایید که به دلیل بحران کرونا بازیکنان این تیم از بخشی از دستمزد خود می‌گذرند. با این کار باشگاه در شرایطی که بخشی از درآمد خود را با لغو بازی‌ها از دست می‌دهد، تا ده‌ میلیون یورو صرفه‌جویی می‌کند.

 

پیش از آن مطبوعات آلمان گزارش داده بودند که مدیریت باشگاه بوروسیا دورتموند مدلی را به بازیکنان پیشنهاد داده که طی آن اگر بازی‌ها برگزار نشود از ۲۰ درصد دستمزد خود بگذرند، و اگر بازی‌ها بدون تماشاگر انجام شوند ۱۰ درصد از حقوق‌شان کم شود. بازیکنان هم از قرار معلوم به خاطر همبستگی با باشگاه این پیشنهاد را پذیرفته‌اند. حالا باشگاه دورتموند اعلام کرده که مسئولین تیم از جمله کادر فنی باشگاه هم این پیشنهاد را قبول کرده‌اند.

 

در باشگاه بایرن مونیخ نیز بنا بر گزارش رسانه‌های آلمان همه بازیکنان، کل اعضای هیات مدیره و شورای نظارت باشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند تا از ۲۰ درصد دستمزد خود صرفنظر کنند. بنا بر این گزارش‌ها، کارل هاینس رومنیگه، رییس باشگاه به همراه حسن صالی‌حمیدزیچ مدیر ورزشی و الیور کان عضو هیات مدیره با شورای تیم در مورد سناریوهای مختلف صحبت کرده‌اند. اعضای شورای تیم مانوئل نویر کاپیتان تیم، توماس مولر، روبرت لواندوفسکی، داوید آلابا، جاشوا کیمیش و تیاگو هستند.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان، بازیکنان شالکه و وردر برمن هم خودشان داوطلبانه از روی همبستگی با باشگاه پیشنهاد داده‌اند که حقوق‌شان کم شود.



BAZAR VARZESH