تلگرام بازار ورزش

اعتراف مقام سابق باشگاه اوساسونا به تبانی

مهدیار غفاری

 

انخل بیسکای دبیر سابق باشگاه اوساسونا به تازگی در یک دادگاه در شهر پامپلونا شهادت داده است که این باشگاه سرشناس اسپانیایی در دو فصل متوالی برای فرار از سقوط به دسته پایین‌تر با تیم‌های حریف تبانی کرده است.

 

او اعتراف کرده که در سال ۲۰۱۳ اوساسونا مبلغ ۴۰۰ هزار یورو پول نقد به ختافه پرداخت کرده است تا در مقابل این تیم بازنده شود. به گفته او در همان فصل اوساسونا همچنین ۱۵۰ هزار یورو پاداش به وایادولید برای برد مقابل دپورتیوو لاکرونیا داده و معادل همین رقم پاداش را به رئال بتیس برای بردن سلتاویگو پرداخت کرده است. لاکرونیا و سلتا رقبای اوساسونا در فصل ۲۰۱۲/۲۰۱۳ برای فرار از سقوط بودند.

 

به نوشته گاردین، بیسکای ادعا می‌کند یک سال بعد هم  در ازای باخت رئال بتیس به اوساسونا ۲۵۰ هزار یورو به تیم شهر سویا پرداخت شده است. در همان فصل ۲۵۰ هزار یورو پول به اسپانیول داده شده است تا به نتیجه تساوی مقابل اوساسونا رضایت دهد. اسپانیول فقط یک امتیاز برای اطمینان از بقا در لالیگا نیاز داشت. رئال بتیس در زمانی که سقوطش قطعی شده بود ۴۰۰ هزار یورو پاداش برای پیروزی برابر وایادولید که در آن زمان با اوساسونا برای بقا در لالیگا رقابت داشت دریافت کرد. به گفته بیسکای بدون آن پاداش بازیکنان بتیس از انگیزه لازم برای پیروزی برخوردار نبودند. 

 

انخل بیسکای تمام این ادعاها را به عنوان شاهد در دادگاهی که تنها به منظور بررسی مورد آخر با حضور شش مدیر سابق اوساسونا، سه بازیکن سابق رئال بتیس و دو ایجنت درگیر در ماجرا تشکیل شده بیان کرده است.

 

به گفته بیسکای دو مورد از پرداخت‌ها به بتیس به طور مستقیم به سه بازیکن این تیم در یک گاراژ در شهر سویا صورت گرفته است. ژوردی فیگراس، شاوی تورس و آنتونیو آمایا سه بازیکن رئال بتیس حاضر در دادگاه بودند. بیسکای چهره فیگراس و تورس را تشخیص داد ولی گفت مطمئن نیست آمایا نفر سوم بوده باشد. 

 

میگل آرچانکو رییس سابق باشگاه تمام اتهام‌های وارده را رد کرده و به دادگاه گفته است که اوساسونا هرگز اقدام به تبانی نکرده و پولی هم در این راستا پرداخت نکرده است.

 

بررسی این پرونده همچنان ادامه دارد.



BAZAR VARZESH