تلگرام بازار ورزش

محرومیت قطعی تیم‌های ایرانی از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا

بازار ورزش: کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که تیم‌های استقلال و شهرخودرو به جای ایران باید در امارات مقابل نمایندگان کویت و بحرین بازی کنند.

 

ای‌اف‌سی برنامه مسابقه شهرخودرو و استقلال در امارات با حریفان بحرینی و کویتی خود را حتی در سایت خود هم قرار داده است. بر اساس این برنامه، شهرخودرو باید در شهر شارجه به مصاف الرفاع بحرین برود و استقلال نیز در دبی با الکویت بازی خواهد کرد.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا با وجود اعتراض تیم‌های ایرانی مبنی بر سلب حق میزبانی در داخل ایران و با وجود مذاکرات در سطوح بالای سیاسی، اعلام کرد که دیدار تیم‌های استقلال و شهرخودرو با رقبای کویتی و بحرینی باید در امارات برگزار شود.

 

این تصمیم ای‎اف‌سی در حالی است که روز دوشنبه پیشنهاد کرده بود که دیدارهای پلی‌آف نمایندگان ایران در قطر برگزار شود که با مخالفت ایرانی‌ها روبرو شد. گفته می‌شود قطری‌ها در راستای همکاری با ایران با این درخواست ای‌اف‌سی موافقت نکردند.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این با ارسال یک نامه رسمی به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که در فصل جدید از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، مسابقاتی را که تیم‌های ایرانی در آن میزبان هستند در ایران برگزار نخواهد کرد. گفته می‌شود دلیل این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل تنش‌ها در منطقه و سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی در ایران بعد از اصابت موشک بوده است.

 

باشگاه‌های ایرانی در پی آن اعلام کردند که به هیچ وجه حاضر به مسابقه در خارج از ایران نیستند و تهدید کردند که اگر این تصمیم قطعی شود از این مسابقات انصراف می‌دهند. طبق قوانین اگر باشگاهی از شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا انصراف بدهد، باید جریمه نقدی بپردازد. اما به گفته کارشناسان اگر در این حالت هر چهار تیم از یک کشور انصراف دهند، یک مورد ویژه محسوب می‌شود و کل فوتبال ایران در آن صورت با خطر محرومیت بین‌المللی روبرو خواهد بود.

 

در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو به نمایندگی از ایران شرکت دارند. در این رقابت‌ها تیم‌های الهلال، التعاون و الاهلی عربستان نیز حضور دارند.



BAZAR VARZESH