تلگرام بازار ورزش
عکس: خبرگزاری آلمان

آغاز کار الیور کان در هیات مدیره بایرن

بازار ورزش: الیور کان دروازه سابق بایرن مونیخ، کار خودش را به عنوان عضو جدید هیات مدیره این باشگاه رسماً از دیروز آغاز کرد. کاپیتان اسبق تیم ملی آلمان دیروز در مراسم معارفه در آلیانس آرنا خود گفت وظیفه جدیدش در باشگاه بایرن مونیخ یک «چالش خاص» است.

 

کان ۵۰ ساله در پایان سال ۲۰۲۱ به عنوان رییس جدید هیات مدیره باشگاه بایرن مونیخ جایگزین کارل هاینس رومنیگه خواهد شد. او تا آن موقع در این دو سال به عنوان عضو هیات مدیره قرار است خود را برای این وظیفه بیشتر آماده کند. هر چند به گفته خودش «دی‌ان‌ای بایرن» را در وجودش دارد.

 

کان به مدت ۱۴ سال از سال ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۰۸ دروازه‌بان بایرن مونیخ بود و در این مدت هشت بار قهرمان بوندس‌لیگا، شش بار قهرمان جام حذفی آلمان و یک بار هم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. کان بعد از دوران بازیگری در فعالیت‌های اقتصادی نیز موفق بود و در شبکه دو تلویزیون آلمان نیز مفسر بود.

 

در مراسم معارفه کان، هربرت هاینر رییس جدید باشگاه حضور داشت. هاینر دو ماه پیش ریاست باشگاه را از اولی هونس برعهده گرفت. هاینر در مورد کان گفت: «او هر سه معیار را دارد. شایستگی فوتبالی، ژن بایرن و شایستگی اقتصادی.»

 

رسانه‌های آلمان با رفتن هونس و رومنیگه بعد از سه دهه و آمدن هاینر و کان از آغاز یک عصر جدید در بایرن مونیخ نوشته‌اند.

 

 

 



BAZAR VARZESH