تلگرام بازار ورزش

فروش حقوق پخش دیجیتال توسط فدراسیون

 

بازار ورزش: فدراسیون فوتبال که از دریافت حق پخش تلویزیونی از صداوسیما قطع امید کرده، حقوق پخش دیجیتال مسابقات را به مزایده گذاشته است. امروز آخرین مهلت شرکت در این مزایده بود و بنا بر اعلام فدراسیون روز شنبه پاکت‌ها باز می‌شود. 

 

در آگهی مزایده فدراسیون فوتبال درج شده بود که فدراسیون حقوق پخش دیجیتال محتوای رویدادها و مسابقات تمامی رده‌های تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی را به یک شرکت معتبر و واجد شرایط واگذار می‌کند.

 

فدراسیون فوتبال در این مزایده از شرکت‌های فعال در بستر OTT و IPTV برای شرکت در این مزایده و خرید این حقوق پخش دیجیتالی دعوت کرد. 

 

صادق درودگر رییس سازمان اقتصادی فدراسیون در گفت‌وگو با «بازار ورزش» تایید کرد که این بسته حقوق پخش انحصاری بوده و هیچ سایت یا شبکه دیگری به جز شرکتی که در این مزایده برنده می‌شود، اجازه پخش دیجیتالی مسابقاتی که متولی‌اش فدراسیون فوتبال است را نخواهد داشت.

 

فروش حقوق پخش دیجیتال و اینترنتی اگر به درستی اجرا شود، می‌تواند با توجه به اینکه صداوسیما در بازار انحصاری پخش تلویزیونی حق باشگاه‌ها و سازمان‌های ورزش را نمی‌دهد، یک گام مهم در راستای تحقق بخشی از منبع درآمدی فروش حقوق رسانه‌ای در ورزش ایران باشد.

 

وزارت ورزش به دنبال تهاتر بودجه 

 

 ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان چندی پیش در گفت‌وگو با پایگاه خبری این وزارتخانه خبر داد که  مذاکرات با صداوسیما در حد به رسمیت شناختن حق پخش ورزش هم نتیجه نداشته: «در آن سازمان [صداوسیما] اراده و تمایلی برای حل این مشکل وجود ندارد و زیر بار آن نمی‌روند.»

 

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین گفته که با درخواست از سازمان برنامه و بودجه به میزان کارشناسی شده حق پخش ورزش کشور از سرفصل اعتبارات سازمان صداوسیما کاسته و به سرفصل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان اضافه خواهد شد: «در واقع تهاتر اعتبارات با کمک دولت و سازمان برنامه و بودجه بهترین و قانونی‌ترین راه‌حل برای احیای حق پخش تلویزیونی و ورزش است. امیدوارم صداوسیما تمکین کند و قطعاً با این حرکت به‌زودی بخش مهمی از نیازهای ورزش کشور بخصوص در بخش فوتبال ملی و باشگاه‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس در آستانه ورود به فرابورس حل می‌شود.»

 



BAZAR VARZESH