تلگرام بازار ورزش

درآمد اسپانسر آستین در لیگ برتر ۵۱ میلیون پوند

بازار ورزش: ۱۵ باشگاه لیگ برتر انگلیس در این فصل روی هم حدود ۵۱ میلیون پوند از طریق فروش اسپانسرینگ آستین درآمد کسب می‌کنند.

 

به نوشته سایت «اسپورتس پرو مدیا»، بدین ترتیب قیمت اسپانسرینگ آستین در لیگ برتر برای هر باشگاه به طور متوسط حدود ۳٫۴ میلیون پوند است. پنج باشگاه حاضر در لیگ برتر در این آمار نیامده‌اند. تاتنهام و اف سی واتفورد حقوق اسپانسرینگ روی آستین خود را به فروش نگذاشته‌اند و در مورد مبلغ قراردادهای بورن‌ماوت، بارنلی و شفیلد یونایتد هم آمار مجزایی در دسترس نیست، چرا که جزیی از قرارداد با اسپانسر اصلی پیراهن بوده‌اند.  

 

به عنوان قیاس، ۱۸ باشگاه‌ بوندس‌لیگای آلمان که یک فصل زودتر از لیگ برتر انگلیس بازاریابی بسته‌های حقوق اسپانسرینگ روی آستین به صورت جداگانه آغاز کردند، در این فصل ۴۶٫۴ میلیون یورو از این راه درآمد داشته‌اند. به عبارت دیگر، معادل ۱۲٫۷ میلیون یورو کمتر از ۱۵ باشگاه لیگ برتر انگلیس. قیمت اسپانسرینگ آستین در بوندس‌لیگا برای هر باشگاه به طور متوسط ۲٫۶ میلیون یورو است. به طور میانگین حدود ۱٫۳ میلیون یورو ارزان‌تر از اسپانسرینگ روی آستین یک باشگاه لیگ برتری.

 

یک نکته جالب دیگر در مقایسه اسپانسرهای آستین تیم‌های لیگ برتر و بوندس‌لیگا این است که از میان ۱۵ اسپانسر لیگ برتر تنها چهار اسپانسر شرکت‌های بریتانیایی هستند. ۱۱ اسپانسر دیگر خارجی‌اند. این در حالی است که از ۱۸ اسپانسر آستین در بوندس‌لیگا ۱۱ اسپانسر شرکت‌های آلمانی هستند.



BAZAR VARZESH