تلگرام بازار ورزش

توقیف پنج میلیون پوند کالای هواداری تقلبی لیگ برتر

بازار ورزش: لیگ برتر انگلستان اعلام کرد که در طول فصل گذشته بیش از ۱۶۰ هزار کالای هواداری تقلبی به ارزش پنج میلیون پوند را توقیف کرده است.

 

لیگ برتر انگلستان از سال ۲۰۰۷ یک برنامه مبارزه با کالای جعلی راه‌اندازی کرده که فروش و توزیع آنلاین و آفلاین محصولات هواداری باشگاه‌های این لیگ را زیر نظر دارد. بنا بر اعلام این لیگ از سال ۲۰۰۷ تا کنون ۳۰ میلیون پوند کالای تقلبی غیراصل ضبط شده است. این رقم شامل برنامه‌های خود باشگاه‌ها و تامین‌کنندگان‌ لباس‌شان برای مبارزه با کالاهای تقلبی نمی‌شود.

 

سایت «اسپورتس‌پرومدیا» به نقل از یک سخنگوی سازمان لیگ برتر انگستان گزارش داد: «ما در مبارزه با کالاهای تقلبی در فوتبال از زمان راه‌اندازی این برنامه خیلی پیشرفت کرده‌ایم.»

 

سازمان لیگ برتر انگلستان این آمار را پیش از ششمین همایش سالانه «فوتبال علیه فیک» در استادیوم امارات لندن برگزار می‌شود، منتشر کرد. لیگ برتر یک ایمیل را هم معرفی کرده تا هوادارانی که کالاهای تقلبی کشف می‌کنند آن را گزارش کنند.

 

پیراهن و کالاهای هواداری تقلبی حتی در فوتبال اروپا هم وجود دارد. فدراسیون‌ها و سازمان‌های لیگ و باشگاه‌ها با ثبت نام‌ونشان خود به عنوان علامت تجاری و با استناد به قوانین علامت تجاری – و نه قانون کپی‌رایت که در ایران به اشتباه گفته می‌شود- می‌توانند به مبارزه توزیع‌کنندگان این کالاهای جعلی بروند و درآمدهای بازارپردازی (مرچندایزینگ) خود را افزایش دهند. علاوه بر آن، باشگاه‌ها با ایجاد کانال‌های رسمی توزیع آنلاین و آفلاین عرصه را بر فروشندگان کالاهای جعلی تنگ می‌کنند.



BAZAR VARZESH