تلگرام بازار ورزش

جام جهانی باشگاه‌ها از ۲۰۲۱ تغییر می‌کند

بازار ورزش: جیانو اینفانتینو رییس فیفا مدتی است که به دنبال تغییر ساختار جام جهانی باشگاه‌ها بود. حالا بنا بر گزارش شبکه تلویزیونی «زد.دی.اف» آلمان و همین طور نشریه کیکر، ساختار جدید این مسابقات مشخص شده و جمعه آتی قرار است در نشست شورای فیفا در میامی اعلام شود.

 

بر اساس این گزارش جام جهانی باشگاه‌ها از ژوئن ۲۰۲۱ با شرکت ۲۴ تیم برگزار می‌شود، با هشت گروه سه تیمی. صدرنشینان گروه‌ها سپس از مرحله یک‌چهارم نهایی به صورت حذفی به مصاف هم می‌روند.

 

به گزارش بازار ورزش، به نظر می‌رسد که اختلافات پیشین فیفا و یوفا نیز برطرف شده است. هر چند بنا بر گزارش کیکر، همچنان بر سر تعداد تیم‌های حاضر از اروپا اختلاف نظر وجود دارد. فیفا می‌خواهد ۱۲ تیم از اروپا شرکت کنند، اما یوفا نمی‌خواهد بیشتر از هشت تیم در این تورنمنت حضور یابند. علاوه بر آن معیار انتخاب تیم‌های شرکت‌کننده هم از قرار معلوم هنوز معلوم نیست. این معیارها را هر کنفدراسیون باید برای قاره خودش معین کند.

 

مسائل مالی این مسابقات هم هنوز محل اختلاف است. فیفا می‌خواهد ۲۵ درصد درآمد جام جهانی باشگاه‌ها را بین کنفدراسیون‌های قاره‌ای تقسیم کند. با این راه توزیع درآمدی اما باشگاه‌های اروپا موافق نیستند.

 

کیکر در شماره روز دوشنبه ۱۱ مارچ گزارش داده که اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) که طرفدار اصلاح ساختار جام جهانی کنونی باشگاه‌ها است، با این تورنمنت جدید مدنظر فیفا موافق نیست و این را به یوفا هم گفته است. علاوه بر آن این اتحادیه آغاز این تورنمنت از سال ۲۰۲۱ را شتاب‌زده می‌داند. ای‌سی‌ای ولی در میامی حق رای ندارد.

 

این نشریه در عین حال گزارش داده که برنامه مورد نظر اینفانتینو برای ایجاد یک لیگ جهانی ملت‌ها فعلاً منتفی است.



BAZAR VARZESH