تلگرام بازار ورزش

«پیوند باواریا»: ب‌ام‌و و بایرن سرانجام بهم رسیدند

بازار ورزش: شرکت خودروسازی ب‌ام‌و و باشگاه فوتبال بایرن مونیخ، دو برند مشهور ایالت باواریای آلمان، سرانجام به توافق رسیدند تا از سال ۲۰۲۵ یک شراکت استراتژیک را آغاز کنند. ادموند اشتویبر، رییس شورای نظارت بایرن مونیخ و نخست وزیر سابق ایالت باواریا که سال‌ها در تلاش بود این دو ارگان را به هم برساند، به مجله آلمانی منجر مگزین خبر داد که سال گذشته دو طرف با همدیگر یک تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند.

 

بر اساس این توافق ب‌ام‌و از سال ۲۰۲۵ به عنوان اسپانسر بایرن مونیخ، برای ۱۰ سال جایگزین رقیب دیرینه‌اش آئودی خواهد شد و علاوه بر آن ۸٫۳۳ درصد سهام آئودی را نیز تصاحب خواهد کرد. رسانه‌های آلمان به نقل از منابع آگاه به این قرارداد گزارش کرده‌اند این خودروساز برای این قرارداد اسپانسرینگ ۱۰ ساله و خرید سهام بایرن از آئودی، در مجموع ۸۰۰ میلیون یورو خواهد پرداخت. هنوز مشخص نیست چقدر از این مبلغ بابت اسپانسرینگ و چقدر آن بابت خریداری سهام بایرن مونیخ است. اما در هر صورت این توافق بزرگ‌ترین قرارداد همکاری یک باشگاه با یک شرکت صنعتی در فوتبال آلمان خواهد بود.

 

آئودی که از سال ۲۰۱۱ سهام‌ بایرن مونیخ را هم خرید، تا سال ۲۰۲۵ با این باشگاه قرارداد دارد. از قرار معلوم دو طرف در حال مذاکره هستند تا این قرارداد را زودتر از سررسید آن فسخ کنند.

 

با اینکه مقر آئودی هم در ایالت باواریا است، اما از آنجا که این شرکت زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن در ولفسبورگ است، به اندازه ب‌ام‌و به عنوان نماد این ایالت محسوب نمی‌شود. ب‌ام‌و که مخفف «موتورسازی باواریا» است، مانند بایرن مونیخ در لوگوی خود حتی لوزی‌های سفید و آبی پرچم باواریا را هم دارد. رسانه‌های آلمان با اشاره به این موضوع حالا با آغاز همکاری بین ب‌ام‌و و بایرن مونیخ از «پیوند باواریا» نوشته‌اند.



BAZAR VARZESH