تلگرام بازار ورزش

توافق مادرید با سرمایه‌گذاران امریکایی

تامین مالی ۵۷۵ میلیونی رئال مادرید برای استارت پروژه ورزشگاه جدید انجام خواهد شد

بازار ورزش: رئال مادرید یک گام دیگر به پروژه بازسازی و توسعه ورزشگاه سانتیاگو برنابئو نزدیک شد.

 

سران باشگاه طی توافقی با شرکت سرمایه‌گذاری مریل لینچ و بانک سرمایه‌گذاری جِی‌پی مرگان، از این دو غول سرمایه‌گذار امریکایی ۵۷۵ میلیون یورو (۶۵۰ میلیون دلار) وام دریافت می‌کند.

 

این دو بانک، طی این همکاری با بانک‌های اسپانیایی سانتاندر و کاشابانک در پروژه توسعه سانتیاگو برنابئو دخیل خواهند بود اما به گزارش وبسایت «اینساید ورلد فوتبال» دو بانک اسپانیایی نقش کمی در تامین منابع مالی پروژه خواهند داشت و تنها واسط بین بانک‌های امریکایی و باشگاه رئال مادرید خواهند بود.

 

سانتاندر، سرشناس‌ترین بانک اسپانیا و کاشابانک از بانک‌های خوشنام کاتالونیا هستند.

 

اینطور که گفته می‌شود بازپرداخت این وام ۳۰ ساله و با سود سالانه ۲٫۵ درصد خواهد بود.

 

سال‌هاست که فلورنتینو پرس، رئیس رئال مادرید قصد بازسازی برنابئو را دارد اما تا کنون برای یافتن اسپانسر و فروش حق نامگذاری استادیوم و تامین مالی پروژه به نتیجه نرسیده بود. سرمایه‌گذارانی که با رئال مادرید وارد مذاکره شده بودند نظرشان این بود که یک استادیوم جدید بسازند به جای این که استادیوم قدیمی را بازسازی کنند.

 

در ماه سپتامبر، مجمع فوق‌العاده عمومی باشگاه محل بحث درباره بازسازی استادیوم بود که با ۹۰ درصد آرا، تصویب شد. در ماه نوامبر نیز رئال مادرید با شرکت خرده‌فروش «لجندز» به عنوان اسپانسر به توافق رسید تا هزینه‌های اضافی پروژه را پوشش دهد.

 

وبسایت رسمی رئال مادرید از قول پرس، رئیس باشگاه نوشته:«بازسازی برنابئو ۵۵۰ میلیون یورو هزینه خواهد داشت اما ارزش آن به مراتب بالاتر خواهد رفت. امروز زمان مناسبی است که پرچمدار فناوری‌های جدید باشیم».

 

مادرید در نظر دارد با بازسازی برنابئو سالانه ۱۵۰ میلیون یورو به درآمدش از برنابئوی مدرن بیفزاید. این پروژه جدید سقف بازشو، نمایی از تیتانیوم و نمایشگرهای ۳۶۰ درجه خواهد داشت. با این حال به گنجایش ورزشگاه چندان افزوده نخواهد شد.



BAZAR VARZESH