تلگرام بازار ورزش

درخواست لیگ‌های اروپا برای توزیع عادلانه‌ درآمد

بازار ورزش: لیگ‌های فوتبال اروپا از یوفا خواسته‌اند تا سیاست خود در زمینه‌ی توزیع سهم درآمدی باشگاه‌ها را تغییر دهد تا شرایط مالی منصفانه‌تری را برای باشگاه‌ها ایجاد کند و از ایجاد فاصله‌ی بسیار بیش‌تر میان باشگاه‌ها جلوگیری شود.

 

در گزارشی که خبرگزاری رویترز به آن دسترسی پیدا کرده است، اتحادیه‌ی لیگ‌های اروپایی از یوفا خواسته است تا سهم بزرگ‌تری از کیک درآمدهای فوتبال اروپا را به ۶۰۰ باشگاهی که به مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا نرسیده‌اند، تخصیص دهد.

 

اتحادیه‌ی لیگ‌های حرفه‌ای اروپا سال ۱۹۹۷ با هدف دفاع از منافع لیگ‌ها تشکیل شد و حالا ۲۸ عضو دارد. این سازمان از آوریل سال گذشته میلادی نامش را به سازمان لیگ‌های اروپایی (Eurpean Leagues) تغییر داد

 

براساس گزارش رویترز، این اتحادیه از یوفا خواسته است تا به در نظر گرفتن امتیازات خاص در توزیع پاداش‌‌های مالی براساس عملکرد موفق گذشته‌ی باشگاه‌ها در مسابقات اروپایی پایان دهد. انتظار می‌رود مسابقات باشگاهی اروپایی در این فصل درآمدی بالغ بر ۳٫۲۵ میلیارد یورو داشته باشند. از این درآمد هنگفت مبلغ ۲٫۰۴ میلیارد یورو بین ۳۲ باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان توزیع می‌شود. این در حالی است که باشگاه‌های لیگ اروپا مجموعا ۵۱۰ میلیون یورو پاداش دریافت خواهند کرد.

 

اتحادیه‌ی لیگ‌های اروپایی هشدار داده است: «شکاف مالی میان باشگاه‌های حاضر در مسابقات اروپایی با باشگاه‌هایی که در این مسابقات حاضر نیستند در حال افزایش است و این امر روی توازن رقابت‌پذیری بین باشگاه‌ها اثر منفی دارد.» براساس اعلام این اتحادیه مجموع پرداخت‌ها در طول دوره‌ی بعدی مالی یعنی فاصله‌ی سال‌های ۲۰۲۱-۲۴ حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

 

سیستم فعلی بدون تردید به‌نفع باشگاه‌های حاضر در مسابقات اروپایی است: «مدل فعلی برای افزایش توازن رقابتی در فوتبال اروپا کاری نمی‌کند.»



BAZAR VARZESH