تلگرام بازار ورزش

Soccer Football - La Liga Santander - FC Barcelona v Real Madrid - Camp Nou, Barcelona, Spain - October 28, 2018 Barcelona's Luis Suarez celebrates scoring their second goal REUTERS/Albert Gea

ادامه کشمکش فیفا و لالیگا

بازار ورزش: فیفا بار دیگر علیه برگزاری بازی‌های لالیگای اسپانیا در آمریکا موضع گرفت. جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد که شورای فیفا در چارچوب نشستی که در کیگالی پایتخت رواندا داشت، بار دیگر تاکید کرده است که بازی‌های رسمی یک لیگ باید در خاک همان کشور برگزار شود.

 

به دنبال موضع‌گیری دوباره فیفا، سازمان لیگ اسپانیا هم اعلام کرد در صورتی که فیفا برگزاری بازی‌هاش در آمریکا را ممنوع کند، در دادگاه بین‌اللملی ورزش «کاس» به آن اعتراض خواهد کرد. لالیگا در یک جبهه دیگر باید فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز باید مبارزه کند. یک سخنگوی فدراسیون به شبکه رادیویی «کادنا کوپ» گفت فدراسیون مجوز برگزاری بازی‌ها در آمریکا را صادر نکرده است. به گفته او احتمال برگزاری بازی بارسلونا و خیرونا که طبق برنامه اعلام‌شده از سوی لالیگا قرار است در ماه ژانویه در میامی انجام شود، «صفر ممیز صفر درصد» است.

 

سازمان لیگ فوتبال اسپانیا، لالیگا، در راستای برنامه‌های بازاریابی بین‌المللی‌اش یک قرارداد همکاری ۱۵ ساله با شرکت آمریکایی «رلونت» امضا کرده است. به نوشته رسانه‌های اسپانیا این قرارداد موقعی معتبر می‌شود که فدراسیون فوتبال اسپانیا هم پای آن امضا کند. در غیر این صورت بی‌اعتبار است.



BAZAR VARZESH