تلگرام بازار ورزش

‍ بازی نمایشی در جده و سکوت جوکوویچ و نادال

بازار ورزش: دوهفته پیش ترکی آل شیخ، وزیر ورزش عربستان سعودی، اعلام کرد که نواک جوکوویچ و رافائل نادال در روز ۲۲ دسامبر سال جاری یک دیدار نمایشی را در ورزشگاه ملک عبدالله در شهر جده تحت عنوان مسابقات «ملک سلمان» برگزار خواهند کرد.

 

هر دو بازیکن بلافاصله توییت وزیر ورزش عربستان را ری‌توییت کردند و از بازی در جده ابراز خرسندی کردند.

 

حالا به دنبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد ریاض در کنسولگری عربستان در ترکیه، انتقادات زیادی از دولت سعودی به وجود آمده و طرفداران این دو بازیکن در شبکه‌های اجتماعی خواستار انصراف از این بازی شده‌اند.

 

حتی سازمان عفو بین‌الملل هم وارد شده و اعلام کرده که حکومت محافظه‌کار عربستان قصد دارد از ورزش به عنوان روشی برای ترمیم چهره خود در جهان استفاده کند.

 

این سازمان از نادال و جوکوویچ خواسته استاز طریق محبوبیت جهانی خود توجه افکار عمومی جهان را نسبت به وضع «اسفناک» حقوق‌ بشر در عربستان جلب کنند.

 

نادال و جوکوویچ تا کنون سکوت کرده‌اند. اسپانسرهای این دو هم حالا نگران‌اند که آنها با حضور در جده و انجام این بازی نمایشی وجهه‌ منفی‌ای پیدا می‌کنند و این به ضرر آنها نیز تمام می‌شود.

 

روزنامه سوییسی تاگس‌آنزایگر نوشته که هر کدام از این دو ستاره رقمی میلیونی از عربستان دریافت می‌کنند. ماهنامه آلمانی تنیس‌مگزین طعنه‌آمیز نوشته این میلیون‌ها احتمالاً «آغشته به خون»اند.



BAZAR VARZESH