تلگرام بازار ورزش

COLOGNE, GERMANY - SEPTEMBER 25: Simon Terodde of FC Koeln celebrates after scoring his team`s second goal during the Second Bundesliga match between 1. FC Koeln and FC Ingolstadt 04 at RheinEnergieStadion on September 25, 2018 in Cologne, Germany. (Photo by TF-Images/Getty Images)

رکوردشکنی کلن برای چهارمین فصل پیاپی

بازار ورزش: باشگاه آلمانی اف‎‌ث کلن در فصل ۱۸-۲۰۱۷ که از بوندس‌لیگا سقوط کرد، ۱۷۱٫۸ میلیون یورو درآمد کسب کرد. این درآمد نسبت به فصل پیش از آن ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

علت اصلی این درآمد بالا رشد درآمدهای تلویزیونی، پاداش نقدی حضور در مرحله گروهی لیگ اروپا و سود حاصل از نقل و انتقالات بوده‌اند.

کلن برای چهارمین سال پیاپی است که رکورد درآمدزایی خود را می‌شکند. این باشگاه پرسابقه محبوب، درآمد خود را از سال ۲۰۱۴ تا کنون بیش از چهار برابر کرده است. در فصل ۱۴-۲۰۱۳ درآمد کلنی‌ها ۷۲٫۴ میلیون یورو بود. سود خالص کلن در فصل گذشته با شش میلیون یورو افزایش نسبت به سال پیش از آن، به ۱۷٫۳ میلیون یورو رسید.

در دسته دوم بوندس‌لیگا کلن در بودجه امسال خود ۸۰ میلیون یورو درآمد پیش‌بینی کرده است.

این درآمدزایی بالا به کلن این امکان را داده که بازیکنان کلیدی خود همچون یوناس هکتور بازیکن تیم ملی آلمان را بتواند در دسته دوم هم نگه دارد و در کل تیم رقابت‌پذیری برای صعود دوباره به دسته اول بوندس‌لیگا ببندد. تیم کلن در حال حاضر در پایان هفته نهم با ۱۹ امتیاز صدرنشین است.



BAZAR VARZESH