تلگرام بازار ورزش

بازسازی برند بارسا

بازار ورزش: باشگاه بارسلونا برای اولین بار بعد از ۱۶ سال لوگوی خود را بازسازی کرد. هدف از بازسازی برند بارسا «سازگاری با یک عصر جدید» عنوان شده است.

 

در نشان جدید بارسا حروف FCB حذف شده، خطوط بین هر بخش از بین رفته‌اند و نوارهای آبی و اناری نیز کمتر و پهن‌تر شده‌اند تا تاکید بیشتری روی پرچم کاتالونیا شود. علاوه بر آن توپ در لوگو نیز برجسته‌تر شده است. خوزپ ویوس درباره نشان بازسازی شده بارسا به روزنامه آس گفت: «ما با این نشان می‌توانیم به طور کامل احراز هویت کنیم.»

 

باشگاه بارسلونا در یک بیانیه اعلام کرده که یکی از اهداف برنامه استراتژیک باشگاه بهبود و توسعه برندش در سطح بین‌المللی است.

 

ویوس در ادامه توضیح داده: «این تکامل نتیجه تلاشی یک و نیم ساله است. ما می‌خواستیم رنگ‌هایی را که نماد هویت ما هستند و همین طور پرچم کاتالونیا را برجسته‌تر کنیم. ضمن این که اهمیت بیشتری به توپ بدهیم. مرکز و عنصر اصلی سبک بازی بارسا.»

 

بازسازی برند یا همان «ری‌برندینگ» یک استراتژی بازاریابی است که به منظور ایجاد تغییر یا تمایز در ذهن مصرف‌کنندگان انجام می‌شود. باشگاه‌های فوتبال نیز در سال‌های گذشته در راستای برنامه‌های بازاریابی خود از این استراتژی استفاده می‌کنند.



BAZAR VARZESH