تلگرام بازار ورزش

لیگ سوم باشگاه‌های اروپا

به پیشنهاد اتحادیه باشگاه‌های اروپایی، یوفا قصد دارد لیگ سومی بعد از لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا برگزار نماید. پیش‌بینی می‌شود به این ترتیب ۹۶ باشگاه از اروپا در مسابقات اروپایی درگیر شوند.

بازار ورزش: این احتمال وجود دارد که به زودی، مسابقات باشگاهی سومی در اروپا برگزار شود.

 

بعد از لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا که توسط یوفا بین باشگاه‌های لیگ‌های کشورهای اروپایی برگزار می‌شود، اتحادیه باشگاه‌های اروپایی اعلام کرده در صدد راه‌اندازی لیگ جدیدی است.

 

آندری آنیلی، رئیس اتجادیه باشگاه‌های اروپایی (ECA) که در کمیته اجرایی یوفا هم هست گفته برای این ایده «یوفا چراغ سبز نشان داده است».

 

او که رئیس باشگاه یوونتوس هم هست جزییات بیشتری نسبت به نحوه برگزاری این مسابقات اعلام نکرده است فقط بی‌بی‌سی گزارش داده در مجمع عمومی یوفا در دوبلین، پایتخت ایرلند که در ماه دسامبر سال جاری برگزار می‌شود این طرح به رای گذاشته شده و در صورت گرفتن تایید، از فصل ۲۲-۲۰۲۱ از سوی یوفا برگزار می‌شود.

 

لیگ قهرمانان اروپا با ۳۲ تیم برگزار می‌شود و لیگ اروپا با ۴۸ تیم. در طرح مطرح شده قرار است ۴۸ تیم لیگ اروپا (جام یوفای سابق) به ۳۲ تیم کاهش یابد و لیگ جدید نیز ۳۲ تیمه باشد. به این ترتیب ۹۶ باشگاه اروپایی هر ساله درگیر مسابقات اروپایی خواهند شد. البته این احتمال هم وجود دارد که تیم‌هایی که در مراحل اولیه لیگ اروپا حذف شوند به لیگ جدید راه پیدا کنند که در این صورت لیگ جدید با ۲۴ یا ۱۶ تیم آغاز خواهد شد. هنوز این احتمالات در حد حدس و گمان است.

 

پیش‌تر، یوفا غیر از لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا (که آن زمان به نام جام یوفا شناخته می‌شد) تورنمنت دیگری داشت به نام جام برندگان جام. در آن مسابقات فقط قهرمانان جام‌های حذفی هر کشور اروپایی شرکت می‌کردند. این تورنمنت در سال ۱۹۹۹ متوقف شد.

 



BAZAR VARZESH