تلگرام بازار ورزش

دردسر برگزیت برای لیگ برتر انگلستان

بازار ورزش: یکی از پیامدهای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای لیگ برتر انگلستان این است که باشگاه‌ها باید تعداد بازیکنان بریتانیایی خود را بیشتر کنند. روزنامه دیلی میل گزارش داده که همه باشگا‌ه‌ها آمادگی این تغییرات را در کوتاه‌مدت ندارند. 

 

برگزیت برای باشگاه‌های انگلیسی بدون تبعات نیست. بریتانیا تا مارس ۲۰۱۹ باید از اتحادیه اروپا خارج شود، و بر اساس قوانین جدید، باشگاه‌های فوتبال این کشور هم دیگر شامل مقررات رفت و آمد آزاد نیروی کار نمی‌شوند و باید بیشتر بازیکنان بریتانیایی استخدام کنند.

 

بر اساس مقررات فعلی سازمان لیگ انگلستان باشگاه‌ها در کادر ۲۵ بازیکنی خود، باید هشت بازیکن «بومی» داشته باشند. معلوم نیست این تعداد بعد برگزیت دقیقا به چند بازیکن افزایش پیدا می‌کند، اما روزنامه دیلی میل برآورد کرده که بعد از خروج بریتانیا باید دست کم ده بازیکن بومی داشته باشند. البته طبق تعریف کنونی بازیکنی بومی قلمداد می‌شود که بین ۱۶ سالگی تا ۲۱ سالگی حداقل سه سال در انگلستان بوده باشد.

 

به نوشته دیلی میل همین تغییر در ظاهر کوچک باعث تغییر شدید برنامه‌های برخی باشگاه‌ها خواهد شد. به نوشته این روزنامه فدراسیون فوتبال انگلستان تحت این شرایط احتمالا معیارهای سخت‌گیرانه خود برای استخدام بازیکن خارجی را تعدیل خواهد کرد تا کار باشگاه‌ها کمی راحت‌تر شود.

 

در دوران شکل‌‌گیری لیگ برتر از سال ۱۹۹۲ تعداد بازیکنان انگلیسی به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کرده است. در فصل ۹۳-۱۹۹۲ تعداد بازیکنان انگلیسی ۷۲ درصد بود. اما در فصل کنون تنها ۳۱ درصد کل بازیکنان شاغل در لیگ برتر انگلیسی‌‌اند.



BAZAR VARZESH