تلگرام بازار ورزش

سیاست جدید بلیت‌فروشی بارسا؛ درآمدزایی بدون صندلی خالی

باشگاه بارسلونا اعلام کرد در سیاست‌های بلیت‌فروشی خود تغییراتی اعمال خواهد کرد تا تماشاگر بیشتری به ورزشگاه نیوکمپ بیاید.

بازار ورزش: باشگاه بارسلونا قصد دارد از ایده‌ای جالب در سیستم بلیت‌فروشی ورزشگاه خود استفاده کند تا در هیچ یک از بازی‌های رسمی این تیم در طول یک فصل، صندلی خالی‌ای در ورزشگاه نیوکمپ وجود نداشته باشد.

 

برای این کار از سرویسی استفاده می‌کند به نام Seinet Lliure که طی آن اعضای باشگاه که بلیت‌های یک فصل کامل مسابقات بارسا را پیش‌خرید کرده‌اند می‌توانند در صورت تمایل صندلی خود را به هوادار دیگری واگذار کنند تا او بتواند از نزدیک بازی را ببیند. در پروسه این کار درصدی از ارزش بلیت برای فروش مجدد آن تغییر می‌کند.

 

به مفهوم ساده‌تر، هوادارانی که بلیت همه بازی‌های بارسا که در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می‌شود را پیش از آغاز فصل پیش‌خرید کرده‌اند، ممکن است به هر دلیلی در طول یک سال نتواند در یک یا چند بازی حاضر شوند. در این صورت نه تنها پولی به آن‌ها بازگردانده نمی‌شود بلکه صندلی‌شان هم در طول بازی خالی می‌ماند که وجهه مورد تایید باشگاه را ندارد.

 

اما از این طریق، اینطور که نشریه اسپرتس‌پرو مدیا گزارش داده، اگر فردی ۱۰ تا ۲۰ روز پیش از آغاز یک بازی در نیوکمپ، اعلام کند که در آن بازی حاضر نمی‌شود بلیتش برای فروش گذاشته می‌شود. چه این بلیت فروش برود و چه نرود، ۲۰ درصد از پولی که بابت آن بلیت در آغاز فصل پرداخت کرده بود به حسابش برمی‌گردد.

 

اما اگر زمان اعلام حاضر نشدنش در ورزشگاه کمتر از ۱۰ روز مانده به آغاز بازی باشد، تنها در صورتی که صندلی‌اش فروش برود می‌تواند ۲۰ درصد از پولی که برای بلیتش داده را دریافت کند.

 

در گذشته اگر فردی در ورزشگاه حاضر نمی‌شد، هیچ پولی بابت نیامدنش دریافت نمی‌کرد و صندلی‌اش هم خالی می‌ماند. اما حالا این شانس را دارد که ۲۰ درصد از مبلغ پرداختش را پس بگیرد.

 

در فصل ۱۸-۲۰۱۷، بارسا به درآمد ۹۱۴ میلیون یورو رسید و اعلام کرد برنامه دارد تا در سال ۲۰۲۱ از مرز یک میلیارد یورو درآمد عبور کند.

 

با این روش این شانس را دارد که یک بلیت را ۲ بار به فروش برساند. فردی که بلیت را پیش خرید می‌کند، آن را با تخفیف ویژه دریافت می‌کند. اما فردی که در طول فصل بلیت می‌خرد بدون تخفیف آن را می‌گیرد که تفاوتش با عضوی که پیش خرید کرده زیاد است. اما باشگاه تنها ۲۰ درصد از مبلغ با تخفیف را به عضو برمی‌گرداند. به عبارت دیگر بارسا در این صورت بلیت‌هایش را دو بار فروخته است. این روش علاوه بر این که به درآمد باشگاه کمک می‌کند، ۲۰ درصد از پرداختی عضو غایب را جبران می‌کند و ضمنا تعداد صندلی‌های خالی در ورزشگاه به شدت کاهش می‌یابد.



BAZAR VARZESH