تلگرام بازار ورزش

همه شما در این خرابی سهیم هستید!

محمد نوری‌فر

 

۱⃣ مفهوم حقیقی اعتراض هوادار استقلال، تبعیض در فصل نقل و انتقالات نیست. آنها می‌پرسند وزارت ورزش به عنوان متولی این دو تیم چرا بر کفایت مدیرعامل ‎استقلال نظارت نمی‌کند؟

 

‏۲⃣ چند ماه است که ‎داورزنی دنبال گزینه جانشینی برای ‎افتخاری است؟ هوادار شاید با چند نتیجه خوب راضی شود اما وزیر و وکیل این مملکت که احتمالا تخصص و تجربه مدیریت دارند هم باید تحت تاثیر نتایج باشند؟ اگر این طور است چرا فردای شکست سنگین ‎استقلال مقابل العین، تغییری رخ نداد؟

 

‏۳⃣ این چه علم و دانش و تدبیری است که در هر حالت هیچ تغییری رخ نمی‌دهد؟ مگر سلطانی‌فر از خطاهای مدیران فعلی ‎استقلال در عقد قراردادها مطلع نیست؟ مگر ماجرای ‎مگویان و ‎مجتبی جباری را نمی‌داند؟

 

‏۴⃣ از وزارت ورزش می‌شنویم که می‌گویند: هنوز گزینه خوب برای مدیریت ‎استقلال پیدا نکردیم! پیدا نمی‌کنید. چون در جستجوی مدیر متوسط و حرف گوش کن هستید! مدیری که همین رفتار را در باشگاه اجرا می‌کند و کار به جایی می‌رسد که پسر بوقچی متملق و گوش به فرمان با تیم شفر مشغول تمرین است!

 

‏۵⃣ بارها منتقدها گفتند که مالک ‎استقلال و ‎پرسپولیس نباید یکی باشد. وزارت ورزش همین انتقاد صحیح را به رسمیت نمی‌شناسد. حاضر است هر تابستان در فصل نقل و انتقالات ناسزا بشنود اما یکی از این دو تیم را به سازمان و ارگان دیگری واگذار نکند! چرا؟ این قدرت و منفعت چقدر می‌ارزد؟!

 

‏۶⃣ ‎استقلال، مدیر باانگیزه، شجاع، مقاوم و صادق می‌خواهد. دایره انتخاب مدیرانتان را بزرگ‌تر کنید. دست بردارید از مدیران فدراسیون داریوش مصطفوی. یک روز دبیرکل آن فدراسیون را مدیرعامل استقلال می‌کنید و حالا هم انتخابتان، مسئول کمیته انضباطی آن فدراسیون است!

 

‏۷⃣ با این انتخاب‌ها هر روز به ناامیدی این مردم اضافه می‌کنید. به سراغ حوزه‌های دیگر بروید. یک مدیر اقتصادی یا به قول خودتان جهادی پیدا کنید که نه از شعار هوادار بترسد و نه از رسانه‌ها و بازیکن. محکم بایستد و یک شرکت را در آستانه ورشکستگی با میلیاردها تومان بدهی مدیریت کند.

 

‏۸⃣ در این شرایط، یک مدیر خوب باید چه کند؟ اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، رفتار صادقانه است. گفت‌وگوی شفاف با هوادار. ارائه گزارش دقیق از شرایط فعلی. رک و پوست‌کنده به ملت هوادار استقلال بگویی که با این اقتصاد خراب مملکت و شرایط سخت زندگی و قیمت ارز، فوتبال هم ضرر خواهد کرد.

 

‏۹⃣ ‎رضا افتخاری و اطرافیانش اما راه دیگری را انتخاب کردند. وعده می‌دهند. دروغ می‌گویند. منتقدها را دشمن معرفی می‌کنند. بحران را به رسمیت نمی‌شناسند. می‌ترسند. نگران صندلی‌شان هستند. حاضر به استعفا نیستند. قدرت و موقعیت استقلال، چشمشان را به واقعیت بسته. لابی می‌کنند که بمانند!

 

‏🔟 در شرایط امروز، سهم مدیران قبلی را هم نادیده نگیریم و از همه مهمتر سهم دولت را. سهم دولتی که با تمامیت‌خواهی و انتصاب ضعیف‌ترین مدیرها سرنوشت تلخی را برای باشگاه استقلال رقم زده و این وسط دولت احمدی‌نژاد و روحانی یا خاتمی هم ندارد! همه آنها در این خرابی سهیم هستند.



BAZAR VARZESH