تلگرام بازار ورزش

برای پخش بازی ایران و اسپانیا به اقدام بانک مرکزی نیاز است

پورمحمدی می‌گوید ممکن است صدا و سیما نتواند بازی ایران و اسپانیا را زنده روی آنتن شبکه سه ببرد. او می‌گوید به خاطر مشکلات بانکی و ارز، این بانک مرکزی است که در پرداخت حق پخش جام جهانی از سوی صدا و سیما باید وارد عمل شود.

 

بازار ورزش: با این که خبری منتشر شد مبنی بر این که صدا و سیما با مبلغی نصف قیمت واقعی حق پخش تلویزیونی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از شرکت Bein Sport خریده است، حالا علاوه بر این که شایعه شده تلویزیون اصلا حق پخش را نخریده، این شایعه مطرح است که بازی ایران و اسپانیا ممکن است پخش نشود.

 

علی‌اصغر پورمحمدی، رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی ورزش صداوسیما، با رد شایعات مبنی بر عدم خرید حق پخش تلویزیونی جام جهانی از سوی صدا و سیما، درباره پرداخت این حق به تلویزیون Bein Sport گفت:«ما قرارداد منعقد کرده‌ایم و بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خریداری شده‌اند اما به خاطر مشکلات مالی رسانه ملی نتوانسته واریزی داشته باشد. الان هم پرونده قرارداد مربوطه در دفتر معاونت مالی اداری صداوسیما توسط آقای شهریاری پیگیری می‌شود. از این به بعد ایشان بایستی سرعت به خرج بدهند و رایزنی‌های جدی در بانک مرکزی داشته باشند که با چه راه‌‌حل و راهکاری این پول به شرکت مربوطه ارسال شود.»

 

البته شایعه عدم قرارداد صدا و سیما برای حق پخش اشتباه است. چرا که علاوه بر این که تصاویر پخش دشه از شبکه ۳ نشان می‌دهد اختصاصی و بدون لوگوی هیچ شبکه تلویزیونی دیگری است، در سایت فیفا نیز دو شبکه از Bein Sport به عنوان شبکه تلویزیونی که رسمی که حقوق پخش را به ایران فروخته معرفی شده‌اند.

 

عکس زیر از اپلیکیشن فیفاست که زیر اسم ایران نام دو شبکه مذکور دیده می‌شود و از سوی فیفا تایید می‌کند ایران حق پخش را خریده است.

 

 

اما اینطور که مشخص است، با توجه به مشکلات ارزی داخل ایران و روابط بانکی خارج از ایران، صدا و سیما در پرداخت پول به مشکل خورده و از بانک مرکزی خواسته به این مساله ورود کند.



BAZAR VARZESH