تلگرام بازار ورزش

بیانیه رسمی نایکی: امکان عرضه کفش به بازیکنان ایرانی نداریم

کمپانی نایک رسما اعلام کرد نمی‌تواند از بازیکنان ایرانی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حمایت کند

 

بازار ورزش: نایکی‌، غول امریکایی تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی، در آستانه آغاز رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه و بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی مراکش در چارچوب این رقابت‌ها اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا دیگر نمی‌تواند کفش در اختیار بازیکنان تیم ملی ایران قرار دهد.

 

سخنگوی شرکت نایکی اعلام کرده است: «به عنوان یک شرکت آمریکایی در حال حاضر نایکی دیگر نمی‌تواند به بازیکنان تیم ملی ایران کفش عرضه کند. او تأکید کرد، تحریم‌هایی که شامل حال نایکی نیز می‌شود سال‌هاست که اجرا شده و وجاهت قانونی دارد.»

 

وب‌سایت ESPN می‌نویسد، شرکت نایکی تا چند هفته پیش به تحریم‌های آمریکا هیچ توجهی نمی‌کرد. اما حالا که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، رسما خروج کشورش از توافق اتمی با ایران را اعلام کرده شرکت نایکی دیگر نمی‌تواند تحریم‌ها را نادیده گرفته و به بازیکنان تیم ملی ایران اجازه پوشیدن کفش‌هایش را بدهد.

 

بازار ورزش در گزارشی مفصل با بررسی همه جزییات نوشته بود که که تحریم‌های اولیه امریکا، همواره حتی پس از توافق برجام علیه ایران وجود داشته و نایک به عنوان یک شرکت امریکایی به صورت خودکار اجازه فعالیت اقتصادی و تجاری با ایران نداشت. اما مساله بی‌توجهی به تحریم‌های امریکا بوده که ESPN به آن پرداخته است.

 

همچنان این بحث مطرح است که بازیکنان ایرانی حق دارند کفش نایک بپوشند یا خیر. قبلا بازار ورزش با بررسی همه جزییات به مساله تحریم نایک پرداخته بود. این که چه شده نایک دیگر از بازیکنان ایرانی حمایت می‌کند یا نه.

 



BAZAR VARZESH