تلگرام بازار ورزش

۴۸ تیمه شدن جام جهانی ۲۰۲۲؟ قطر باید تصمیم بگیرد!

رئیس فیفا اعلام کرد اگر قرار باشد ۴۸ تیمه شدن جام جهانی از دوره بعد آغاز شود، میزبان باید نظرش را اعلام کند. او احتمال این که قطر میزبانی مشترک با یک کشور همسایه بگیرد را رد یا تایید نکرد.

 

بازار ورزش: جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا می‌گوید این هفته موضوع ۴۸ تیمه شدن جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به بحث گذاشته نمی‌شود.

 

رئیس فیفا معتقد است این موضوع اول باید با میزبان مطرح شود:«مدیریت فیفا با میزبان صحبت خواهد کرد و بعد باید ببینیم چه می‌شود. در حال حاضر، چیزی که هست یک جام جهانی است با ۳۲ تیم».

 

اینفانتینو که برای کنگره فیفا راهی مسکو شد تاریخی برای اعلام نظر در این باره اعلام نکرد اما تاکید کرد پیش از آغاز مرحله انتخابی جام جهانی که سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود باید تصمیم لازم گرفته شود.

 

اینفانتینو در پاسخ به این سوال که با بزرگ شدن جام جهانی ۲۰۲۲، قطر شاید میزبانی را با کشور دیگری شریک شود گفت:«هنوز خیلی زود است که دراین باره آن هم با این همه جزییات صحبت کنیم».

 

این در حالی است که اگر قطر نیاز به میزبانی مشترک داشته باشد، ایران از گزینه‌های مطرح است که البته با توجه به زیرساخت‌ها، مسائل سیاسی و امکانات کاملا نشدنی به نظر می‌رسد. اختلافات سیاسی با کشورهای همسایه هم بعید است باعث شود ایران بر خلاف آن چه یک بار در گذشته مهدی تاج مطرح کرد به عنوان یکی از دو میزبان یا در حد کمک به قطر در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ ظاهر شود.



BAZAR VARZESH