تلگرام بازار ورزش

آمازون حق پخش لیگ برتر را خرید

آمازون یکی از دو بسته باقیمانده حق پخش تلویزیونی لیگ برتر انگلستان را برای دوره ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ خرید. بدین ترتیب این شرکت اینترنتی آمریکایی وارد بازار پخش مسابقات فوتبال نیز شد و به عنوان اولین دیجیتال پلیر حق پحش یک لیگ برجسته فوتبال در اروپا را خریداری کرد.

 

بازار ورزش: لیگ برتر انگلستان یکی از دو بسته حقوق پخش باقیمانده مربوط به دوره ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ را به آمازون فروخت. بر اساس حقوقی که در این بسته آمازون خریده، این شرکت اینترنتی آمریکایی از فصل ۲۰-۲۰۱۹ می‌تواند ۲۰ بازی را در طول فصل پخش کند. این بسته خاص توسط سازمان لیگ انگلستان با هدف فروش به شرکت‌های رسانه‌ای دیجیتال تعریف شده بود. اما آمازون تنها شرکت ارائه‌دهنده خدمات دیجیتال پلیر بود که در مزایده این بسته شرکت کرد.

 

آمازون با این اقدام یک بار دیگر نشان داد که مصمم است تا در ورزش فعال‌تر شود. بریتانیا هم برای آمازون بازار مهمی است. این شرکت آمریکایی که از یک سایت فروش آنلاین کتاب شروع کرد اما حالا به یک غول تجارت الکترونیک تبدیل شده است، علاوه بر این با یک قرارداد پنج ساله حقوق پخش انحصاری مسابقات تنیس ای‌تی‌پی را نیز در بازار بریتانیا دارد. پیش از این هم آمازون با لیگ فوتبال آمریکایی ان‌اف‌ال برای پخش زنده اینترنتی مسابقات پنچشنبه شب این لیگ به توافق رسیده بود.

 

 



BAZAR VARZESH