تلگرام بازار ورزش

بعد از ۱۰ هزار شبیه‌سازی؛ آلمان قهرمان جهان می‌شود!

یک تیم تحلیلگر خبره از بانک سوئیسی UBS طی یک پروسه تحلیل داده پیچیده و با ۱۰ هزار بار شبیه‌سازی آلمان را قهرمان جهام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دانسته است. جالب است بدانید ایران ۲۱٫۴ درصد شانس صعود از مرحله گروهی را دارد.

 

بازار ورزش: اگر فقط یک شانس داشتید تا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ را پیش‌بینی کنید کدام تیم را انتخاب می‌کردید؟

 

آلمان، مدافع عنوان قهرمانی؟ برزیل، تیم همیشه مدعی؟ یا اسپانیا، قهرمان سال ۲۰۱۰؟

 

بیشتر هواداران احتمالا یکی از همین سه تیم را انتخاب می‌کنند. اما برنده شدن در مسابقات پیش‌بینی ممکن است آنقدر هم شانسی نباشد.

 

بانک سوییسی UBS در فاصله چند هفته به آغاز جام جهانی روسیه تیمی متشکل از ۱۸ تحلیلگر خبره گرد هم جمع کرده که آن‌ها با کمک داده‌های خود و شبیه‌سازی کامپیوتری، ۱۰ هزار بار کل جام جهانی را شبیه‌سازی کرده‌اند. آن‌ها سعی داشتند با پیش‌بینی درست قهرمان جام نسل جدیدی از نقش تحلیل داده در پیش‌بینی‌ها بازی کنند. تحلیل داده یکی از خدامت بخش‌های سرمایه‌گذاری بانک UBS است که از این طریق به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند بهترین انتخاب را داشته باشند.

 

پیش‌بینی جام جهانی در گذشته هم انجام شده بود. همین شرکت در سال ۲۰۱۴ برزیل را به عنوان قهرمان پیش‌بینی کرده بود اما تیم میزبان در نیمه‌نهایی با نتیجه ۷ به یک مغلوب آلمانی شد که در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برد.

 

این بار اما مدل UBS پیشرفت چشمگیری کرده و تحلیلگران ۱۷ صفحه تحقیقات را در شبیه‌سازی خود لحاظ کرده‌اند. در این پیش‌بینی از رتبه «الو» تیم‌های ملی به جای رتبه فیفا که دقت کمتری دارد استفاده شده است. همچنین شانس هر تیمی بسته به رقبایی که دارد سنجیده شده است.

 

در این مدل، پس از ۱۰ هزار بار شبیه‌سازی جام جهانی ۲۰۱۸، تیم ملی آلمان بیش از هر تیم دیگری قهرمان شد. تحلیلگران شانس آلمان را ۲۴ درصد برای قهرمانی اعلام کرده‌اند.

 

جالب است بدانید تیم ملی ایران در این رده‌بندی ۰٫۴ درصد شانس قهرمانی دارد. از آن جالب‌تر شانس صعود ایران از مرحله گروهی است. طبق تحلیل انجام شده، تیم ملی ایران ۹٫۴ درصد شانس دارد تیم اول گروهش باشد ۲۱٫۴ درصد شانس صعود به عنوان تیم دوم از مرحله گروهی را دارد. این در حالی است که تیم ملی آلمان ۶۸٫۶ درصد به عنوان تیم اول از گروهش صعود می‌کند و ۲۲ درصد احتمال دارد در گروهش دوم شود.

 

احتمالا فکر می‌کنید ۲۱٫۴ درصد شانس صعود ایران به عنوان تیم دوم گروه زیاد است. این را در نظر بگیرید که ایران نزدیک به ۸۰ درصد اصلا از گروهش صعود نمی‌کند و از آن مهم‌تر به خاطر حضور دو تیم قدرتمند در این گروه، ایران این شانس را دارد از نتیجه به دست آمده بین پرتغال و اسپانیا نیز نفع ببرد و صعود کند.

 

اگر ایران صعودکردنی باشد، احتمالات مختلفی برای ادامه مسیر دارد. اگر اول شود با تیم دوم گروه A بازی می‌کند و اگر دوم شود با تیم اول گروه A. اما اول و دوم شدن ایران، این تیم را در دو بخش متفاوت جدول می‌گذارد که برای ادامه مسیر رقبای متفاوتی می‌بیند.

 

با بررسی همه احتمالات، ایران ۱۴٫۲ درصد شانس دارد به یک‌چهارم نهایی برسد، ۵٫۶ درصد شانس دارد راهی نیمه‌نهایی شود، ۱٫۷ درصد ممکن است دوم شود و ۰٫۴ درصد به مقام قهرمانی برسد.

 

با مطالعه این جدول شاید بتوانید تصمیمات بهتری برای انواع مسابقات پیش‌بینی بگیرید.

 



BAZAR VARZESH