تلگرام بازار ورزش

نبرد ۱۳ میلیون یورویی اینتر و لاتزیو

در حالی که در هفته پایانی بسیاری از لیگ‌های اروپایی اتاق خاصی قرار نیست بیفتد، بازی لاتزیو و اینتر در ساعت ۲۳:۱۵ یکشنبه حساسیت بی‌اندازه‌ای دارد.

بازار ورزش: ۸ سال از قهرمانی اینتر در لیگ قهرمانان اروپا می‌گذرد و نراتزوری تا یک سال دیگر شانسی برای تکرار آن ندارد، اگر البته این تیم یکشنبه شب (۳۰ خرداد) در آخرین هفته این فصل اسکودتو لاتزیو را شکست دهد.

 

لاتزیو با ۷۴ امتیاز تیم چهارم سری A است و اینتر با ۳ امتیاز کمتر در رده پنجم قرار دارد. به این ترتیب لاتزیو سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را می‌گیرد و اینتر راهی لیگ اروپا می‌شود.

 

در ایتالیا، ملاک برتری دو تیم هم‌امتیاز نتیجه بازی مستقیم است و با توجه به تساوی بدون گل دو تیم در بازی رفت، اینتر با هر نتیجه‌ای لاتزیو را ببرد چهارمین سهمیه لیگ قهرمانان اروپای ایتالیا را می‌گیرد.

 

اما رسیدن به لیگ قهرمانان چقدر مهم است؟

 

اوضاع نابسامان مالی اینتر باعث می‌شود این تیم انگیزه‌ای مضاعف برای پیروزی بر لاتزیو داشته باشد.

 

اینتر بالاتر از همشهری‌اش میلان صعودش را به لیگ اروپا مسجل کرده. قهرمان امسال لیگ اروپا اگر یک تیم ایتالیایی می‌بود بسته به تعداد پیروزی‌هایش بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون یورو دریافت می‌کرد. قهرمان لیگ قهرمانان اروپا هم اگر یک تیم ایتالیایی می‌بود بین ۵۴ تا ۵۷.۲ میلیون یورو به جیب می‌زد. فصل آینده شاید این ارقام کمی رشد کند اما نسبت همین است.

 

شاید بگویید اینتر در لیگ اروپا شانس بیشتری برای قهرمانی دارد اما ممکن است در لیگ قهرمانان اروپا حتی صعود هم نکند.

اما اگر این آمار را بدانید نظر متفاوتی داشته باشید؛ امسال هر تیمی که صرفا در لیگ قهرمانان اروپا حاضر بود ۱۲.۷ میلیون یورو از یوفا گرفت. یعنی با یکی دو برد و مساوی در مرحله گروهی و حتی حذف در همین مرحله می‌توان به اندازه یا حتی بیشتر از قهرمان لیگ اروپا جایزه بگیرد.

 

این را در نظر بگیرید که تیمی که در لیگ قهرمانان بازی می‌کند به این خاطر که بازتاب و میزان دیده شدنش بیش از وقتی است که در لیگ اروپا بازی کند، از حامیانش هم پول قابل توجهی دریافت می‌کند.

 

به همین خاطر در حالی که در هفته پایانی بسیاری از لیگ‌های اروپایی اتاق خاصی قرار نیست بیفتد، بازی لاتزیو و اینتر در ساعت ۲۳:۱۵ یکشنبه حساسیت بی‌اندازه‌ای دارد.



BAZAR VARZESH