تلگرام بازار ورزش

Paris Saint-Germain's Brazilian forward Neymar acknowledges the fans following the team's 2-0 win in the French L1 football match between Paris Saint-Germain and Olympique Lyonnais at the Parc des Princes Stadium in Paris on September 17, 2017. / AFP PHOTO / ALAIN JOCARD

پاری سن ژرمن مجازات می‌شود؟

بازار ورزش: باشگاه پاری سن ژرمن به دلیل تخلف از مقررات مالی فایننشال فیرپلی یوفا در آستانه مجازات قرار دارد. اولین بررسی‌های ممیزین یوفا حاکی از این است که پاریس این مقررات را نقض کرده است.

 

آن طور که روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده است، از قرار معلوم این باشگاه چندین تخلف انجام داده است. مهم‌ترین ایرادی هم که بازرسین یوفا گرفته‌اند این است که شرکت‌های قطری در قراردادهای اسپانسرینگ خود با پاری سن ژرمن مبالغی بسیار بالاتر از قیمت‌های معمول در بازار می‌پردازند. مقررات اصلی فایننشال فیرپلی این است که هزینه‌های جاری یک باشگاه نباید از درآمدهای جاری یک باشگاه بیشتر باشند. و حالا پاریس متهم به این است که برای دور زدن این قانون، کمک‌های مالی سرمایه‌گذاران قطری خود را در قالب قراردادهای اسپانسرینگ ثبت می‌کند. بخش بزرگی از ۲۰۰ میلیون یورو درآمد اسپانسرینگ پاریس از مالکین قطری‌اش تامین می‌شود.

 

بنا بر گزارش فایننشال تایمز حالا یوفا از شرکت مشاوره ورزشی «اکتاگون» خواسته است تا قیمت‌های بازار بسته‌های اسپانسرینگ پاری سن ژرمن را دربیاورند. اگر این تحقیقات ثابت کنند که مبالغ پرداخت شده به پاری سن ژرمن بالاتر از قیمت‌های بازار بوده‌اند، یوفا در چارچوب مقررات خود علیه پاریس اقدام خواهد کرد. یکی از این مجازات‌ها محرومیت پاریس از شرکت در رقابت‌های بین‌المللی خواهد بود.

 

 



BAZAR VARZESH