تلگرام بازار ورزش

گلایه‌های سعید آذری از وضعیت درآمدزایی در لیگ

بازار وزرش: سعید آذری مدیر عامل باشگاه ذوب آهن از وضعیت درآمدزایی و مطالبات وصول‌نشده ناراضی است و از وزارت ورزش نیز گله دارد. او برای بهبود اوضاع پیشنهاد اصلاح ساختار سازمان لیگ را داد.

 

«همشهری ورزشی» به نقل از او نوشت: «وزارت ورزش به سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی کمک کرد که در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند. اما چرا به ما ریالی پولی نداد؟ مگر ما نماینده ایران نبودیم؟»

 

آذری در ادامه با اشاره به وضعیت مالی شرکت ذوب آهن اصفهان به مشکلات مالی باشگاه اشاره کرده است: «اول فصل مجمع کارخانه ۱۳ میلیارد از بودجه ما را کم کرد. آن هم مایی که نماینده ایران در آسیا بودیم. باور کنید اگر با درایت بعضی از دوستان پنج، شش میلیارد از این پول برنمی‌گشت بیچاره بودیم.»

 

مدیر عامل باشگاه ذوب آهن که تیم‌اش سه هفته مانده به پایان فصل در رده دوم لیگ برتر قرار دارد، از شرکت هواپیمایی تابان نیز قدردانی کرده است: «باید از هواپیمایی تابان تشکر کنم که بدون هیچ چشم‌داشتی تمام هزینه پروازی ما در لیگ قهرمانان آسیا را تامین می‌کند.» البته به نظر می‌رسد هواپیمایی تابان نیز بیشتر این کمک را خیرخواهانه انجام داده باشد تا در قالب یک برنامه اسپانسرینگ تهاتری، چون باشگاه ذوب آهن در قبال این تسهیلات قابل توجه شرکت هوایی تابان نام‌ونشان این شرکت را به عنوان حامی خود نه روی پیراهن و نه حتی در وب‌سایت خود ذکر نکرده است.

 

دست خالی باشگاه‌ها

 

آذری که عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ نیز هست، چند روز پیش به فارس هم در مورد وضعیت حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی گله کرده بود: «باشگاه‌ها امسال شب عید یک ریال هم از سازمان لیگ پول نگرفتند و دست خالی به خانه‌ها رفتند، این اولین سالی بود که چنین اتفاقی افتاد. از تنور حق پخش تلویزیونی هم آبی برای ما گرم نمی‌شود! با توجه به ساختار صداوسیما و ساختار حاکم بر ورزش بعید است بتوانیم درآمدی از حق پخش تلویزیونی داشته باشیم، با برنامه‌ریزی مدون می‌توانیم از تبلیغات محیطی درآمد بهتر و بیشتری به دست آوریم. »

 

آذری یک پیشنهاد مشخص برای بهبود این وضعیت دارد:‌ «من به هیأت رئیسه سازمان لیگ پیشنهاد خواهم داد تا یک دپارتمان بازاریابی در دل سازمان لیگ ایجاد شود، دپارتمانی که توسط یک فرد تحصیلکرده و مسلط به کار بر بازار فوتبال بتواند درآمدزایی کند و با توجه به عناصری مثل مردم، فرآورده، قیمت و تبلیغات بتواند برای باشگاه‌ها و فوتبال درآمدزا شود.»

 

مدیر عامل باشگاه ذوب آهن درباره صادق درودگر مسئول بازاریابی فعلی سازمان لیگ هم به فارس گفت:‌ «درودگر زحمت خود را می‌کشد، اما باید بخش بازاریابی به صورت چارت مشخص و قانونی در ساختار سازمان لیگ ایجاد شود، درودگر می‌تواند این بخش را به خوبی مدیریت کند، البته باید از افراد متخصص در این بخش استفاده شود.»



BAZAR VARZESH