تلگرام بازار ورزش

تاتنهام در درآمدزایی رکوردشکنی کرد

تاتنهام در پایان فصل ۱۷-۲۰۱۶ رکورد درآمد خود را با ثبت ۳۰۶ میلیون و ۳۰۰ هزار پوند شکست. مدیر این باشگاه می‌گوید تاتنهام در وضعیتی تاریخی قرار گرفته است

 

بازار ورزش: باشگاه فوتبال انگلیسی تاتنهام تایید کرد که طی ۱۲ ماه به رکورد درآمد ۳۰۶.۳ میلیون پوند (۳۵۰.۸ میلیون یورو – ۴۳۰.۲ میلیون دلار) رسیده است و رشدی قابل توجه به دوره قبلی که ۲۰۹.۸ میلیون پوند بوده داشته است.

 

درآمد عملیاتی باشگاه منهای موارد استثنایی و استهلاک، در ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ در حالی به ۱۱۷٫۶ میلیون پوند رسید که پایان سال ۲۰۱۶ فقط ۶۳٫۳ میلیون پوند بود. سود باشگاه نیاز بعد از بهره پول و کسر مالیات از ۳۳ میلیون پوند به ۴۱٫۲ میلیون پوند رسید.

 

تاتنهام همچنین در کسب درآمد از اسپانسرشیپ عملکرد بهتری نسبت به دوره قبلی ۱۲ ماهه خود داشت. این عدد از ۴۸٫۸ میلیون پوند در تابستان سال ۲۰۱۶ به ۵۴٫۷ در تابستان ۲۰۱۷ رسید. درآمد از طریق فروش اقلام تجاری هم با ۲ میلیون پوند افزایش به ۱۴ میلیون پوند رسید.

 

این را هم باید در نظر گرفت که تاتنهام درحالی این رکورد را در درآمد یکساله زده که درآمد بلیت‌فروشی‌اش بیش از ۳ میلیون پوند کاهش پیدا کرده است. این باشگاه لندنی در تابستان ۲۰۱۶ موفق شده بود ۲۲٫۲ میلیون پوند درآمد داشته باشد در حالی که تابستان ۲۰۱۷ این عدد فقط ۱۹ میلیون پوند بود. دلیلش هم بلااستفاده بودن بخشی از ورزشگاه وایت‌هارت‌لین است که به هدف بازسازی این استادیوم تخریب شده است.

 

در عوش تاتنهام برای لیگ قهرمانان اروپا از ورزشگاه ومبلی لندن استفاده می‌کند که حدود ۶۰ هزار نفر بیشتر از وایت‌هارت‌لین گنجایش دارد و این باعث شده درآمد این باشگاه از محل جوایز نقدی و بلیت‌فروشی در لیگ قهرمانان اروپا از ۱۸٫۷ میلیون پوند در تابستان ۲۰۱۶ به ۴۴٫۶ میلیون پوند در ۲۰۱۷ برسد.

 

درآمد این باشگاه از مسابقات داخلی انگلیس نیز ۵ میلیون پوند بود که نسبت به ۲٫۴ میلیون پوند تابستان ۲۰۱۶ بیش از صد در صد رشد را نشان می‌دهد.

 

البته فصل ۱۷-۲۰۱۶ اولین فصل در لیگ برتر انگلیس با قرارداد تلویزیونی جدید بود. این قرارداد آنقدر بزرگ‌تر از قبل بسته شده بود که این باشگاه در مجموع از فروش حق تلوزیونی و سایر حقوق تصویری و رسانه‌ای ۱۴۹٫۸ نمیلیون پوند درآمد داشت. این عدد را قیاس بکنید با تابستان ۲۰۱۶ که ۹۴٫۸ میلیون پوند بود.

 

 

این درآمدها در حالی است که استادیوم برای کمپ بازیکنان و استادیوم خود هزینه بسیاری را متحمل شده و با پایان یافتن این پروژه‌ها درآمدها بیشتر هم خواهد شد.

 

دانیل لوی، مدیر اسپرز می‌گوید باشگاه تاتنهام در مقطعی تاریخی قرار گرفته و خود را برای چالش‌های بزرگ پیش رو آماده می‌کند.



BAZAR VARZESH