تلگرام بازار ورزش

Fouzi Lekjaa (L), President of the Royal Moroccan Football Federation (FRMF), Moulay Hafid Elalamy (C), chairman of the Moroccan Committee bidding for the 2026 World Cup, and Moroccan Youth and Sport Minister Rachid Talbi Alami (2nd-R) give a press conference in Casablanca on January 23, 2018, presenting their country's pitch to host the 2026 competition. / AFP PHOTO / FADEL SENNA

پیشنهاد ۱۶ میلیارد دلاری مراکش برای میزبانی جام جهانی

مراکش برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶، قصد دارد ۱۶ میلیارد دلار برای بازسازی و نوسازی زیرساخت‌ها هزینه کند.

 

بازار ورزش: کمتر از ۳ ماه مانده به اعلام نظر فیفا برای اعلام میزبان جام جهانی ۲۰۲۶، مراکش پیشنهادش را با اعلام اختصاص بودجه ۱۶ میلیارد دلاری برای بازسازی ورزشگاه‌ها و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز ارسال کرده و امیدوار است بتواند از پیشنهاد مشترک امریکا، کانادا و مکزیک پیشی بگیرد.

 

امریکا، کانادا و مکزیک در قالب یک پیشنهاد مشترک قصد میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ را دارند و آمادگی زیرساخت‌ها برای میزبانی را که نتیجه‌اش هرینه کمتر و درآمد بیشتر است را یک عامل مهم برای جلب نظر فیفا می‌دانند.

 

کشورهای امریکای شمالی قصد دارند از زمین‌های فوتبال امریکایی لیگ NFL برای مسابقات جام جهانی کمک بگیرند.

 

در پیشنهاد مراکش ۳ میلیارد دلار برای ساخت و تجهیز ورزشگاه‌ها و زمین‌های تمرین در نظر گرفته شده اما ۱۲.۶ میلیارد دلار برای سایر زیرساخت‌ها از جمله بیمارستان‌ها و شبکه‌های حمل و نقل و هتل‌های ۲۰ شهر اختصاص داده شده است.

 

البته در پیشنهاد ارائه شده به فیفا آمده که بخش‌ خصوصی به طور جداگانه ۳.۲ میلیارد دلار روی ساخت هتل‌هایی با مجموعا ۳۰ هزار اتاق سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 

تیم ارائه پیشنهاد مراکش به اسوشیتدپرس گفته این ارقام خیلی دقیق محاسبه شده اما نحوه محاسبه ریز آن فاش نشده است.

 

مراکش قصد دارد ۹ استادیوم جدید بسازد که یکی از آن‌ها ورزشگاه ۹۳ هزار نفری برای بازی‌های تیم ملی همین کشور در کازابلانکاست.

 

۵ استادیوم از استادیوم‌های موجود در این کشور ضمن بازسازی افزایص ظرفیت پیدا خواهد کرد.

مراکش برای جام‌های جهانی ۱۹۹۴، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ نیز سعی ‌کرده بود میزبانی را از فیفا بگیرد اما به امریکا، کره و ژاپن و افریقای جنوبی باخته بود.



BAZAR VARZESH