تلگرام بازار ورزش

Formula One F1 - Brazilian Grand Prix 2017 - Sao Paulo, Brazil - November 12, 2017 Ferrari's Sebastian Vettel and Mercedes' Valtteri Bottas in action at the start of the race REUTERS/Ueslei Marcelino

ضرر ۴۰ میلیون دلاری فرمول یک

مسابقات فرمول یک در اولین سال زیر نظرمدیریت شرکت «لیبرتی مدیا»  حدود ۳۲.۷ میلیون یورو زیان داد.

 

بازار ورزش: مسابقات فرمول یک در سال ۲۰۱۷ در آمدی بالغ بر۱.۴۶ میلیاردیورو داشت. پیش از کسر مالیات سود عملیاتی حدود ۱۳.۹ میلیون یورو نصیب محبوب‌ترین مسابقات اتومبیل‌رانی جهان شده است. اما پس از کسر مالیات فرمول یک در فصل گذشته ۳۲٫۷ میلیون یورو ضرر کرده است.

 

اما برای شرکت لیبرتی مدیا این اعداد خیلی نگران‌کننده نیست. گرگ مافای مدیر این شرکت به سایت اسپورت بیزینس گفت: «ما زمانی که مدیریت مسابقات فرمول یک را برعهده گرفتیم می‌دانستیم که باید برای سودآوری مبلغ زیادی را سرمایه گذاری کنیم.»

 

درآمد ۱.۴۶ میلیارد یورویی مسابقات فزمول یک در چهار‌بخش به دست آمده است:

 

۱٫ عوارضی که برگزارکنندگان مسابقات فرمول یک بابت گرفتن حق میزبانی پرداخت می‌کنند مبلغ ۴۹۷.۹ میلیون یورو بوده است که معادل ۳۴.۱ درصد کل درآمد فرمول یک را تشکیل می‌دهد.

۲. درآمد حاصل از فروش حق پخش تلویزیونی حدود ۴۹۲ میلیون یورو (۳۳.۷ درصد)

۳. درآمد تبلیغات و اسپانسرهای مالی ۲۲۳.۴ میلیون یورو (۱۵.۳ درصد)

۴. مابقی درآمد که ۱۶.۹ درصد است  به میزان  ۲۴۶.۷ میلیون یورو توسط لیبرتی مدیا تحت عنوان سایر درآمدها ثبت شده است.

 

در سال ۲۰۱۸ این شرکت رسانه‌ای انتظار دارد که درآمد فرمول یک افزایش پیدا کند. دلیل آن هم اضافه شدن یک گرند پری به تقویم فصل جدید است. با اضافه شدن مسابقات آلمان و فرانسه دو گرندپری اضافه می‌شوند و با حذف مالزی احساس تنها یک گرندپری کم می‌شود. بدین ترتیب در سال ۲۰۱۸ مسابقات فرمول یک با ۲۱ گرندپری برگزار می‌شود. در سال ۲۰۱۷ تعداد گرندپری‌ها ۲۰ تا بود.



BAZAR VARZESH