تلگرام بازار ورزش

بارسا به رکورد یک میلیارد یورویی فصل جاری می‌رسد

باشگاه بارسلونا در آستانه رسیدن به هدف فروش (درآمد) یک میلیارد یورویی در سال قرار دارد در حالی که چشم‌انداز باشگاه برای رسیدن به این رکورد تا سال ۲۰۲۱ ترسیم شده بود

 

بازار ورزش: باشگاه بارسلونا، سومین باشگاه بزرگ جهان در آستانه رسیدن به ۹۰۰ میلیون یورو درآمد در این فصل قرار دارد که رشد ۲۰ درصدی نسبت به ۱۲ ماهه قبلی را نشان می‌دهد.

 

خوسپ بارتومئو، رئیس این باشگاه در گفت و گویی تلویزیونی با بلومبرگ در لندن در حالی این خبر را داد که هدف بارسا رسیدن به یک میلیارد یورو در این فصل بود و تا پایان فصل به احتمال قریب به یقین به این هدف می‌رسد.

 

مدیر بارسلونا همچنین خبر از امضای قراردادی داد که با درآمد آن تجهیزات باشگاه از جمله استادیوم نیوکمپ به روز و کامل‌تر می‌شود:«ما قبل از سال ۲۰۲۱ داریم به یک میلیارد یورو فروش در هر فصل می‌رسیم که خبر بسیار خوبی است. معنایش این است که صنعت فوتبال دارد رشد می‌کند و این برای هواداران خوب است».

 

طبق لیستی که موسسه مالی دیلوییت از درآمدزایی و وضعیت مالی باشگاه‌‌ها در هر سال منتشر می‌کند، بارسلونا با ۶۴۸ میلیون یورو درآمد در فصل ۱۷-۲۰۱۶، بعد از منچستریونایتد و رئال مادرید، سومین باشگاه بزرگ دنیا شناخته شده است. یونایتد در آن فصل ۶۷۶ میلیون یورو درآمد داشت.

 

این در حالی است که با توجه به درگیری باشگاه فوتبال بارسلونا به عنوان بخشی از کمپینی برای هدف جدایی‌طلبی ایالت کاتالونیا از اسپانیا، پیش‌بینی می‌شد اسپانسرها توجه کمتری به این تیم نشان دهند تا ثبات گذشته خود را به دست بیاورد. بارتومئو اما به بلومبرگ گفت:«اسپانسرها نگران نیست. چون دغدغه اصلی بازیکنان داخل زمین است».

 

بارتومئو در پاسخ به یکی از سوالات خبرنگار بلومبرگ درباره فروش مسی هم گفت هزینه فسخ قرارداد این ستاره ۳۰ ساله ۷۰۰ میلیون یورو است و «ما تحت هیچ شرایطی به فروش او کمتر از این رقم راضی نمی‌شویم و البته امیدواریم که ۴ سال دیگر قراردادش را تمدید کند و در نهایت تا ابد در باشگاه بماند».

 



BAZAR VARZESH