تلگرام بازار ورزش

تبلیغات محیطی به کام شرکت همیشه بدهکار!

بازار ورزش: ۲۳ هفته‌ از لیگ برتر فوتبال گذشته اما سازمان لیگ هنوز نتوانسته حق باشگاه‌ها بابت تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها را از شرکت مجری این موضوع دریافت کند تا صدای اعتراض باشگاه‌های لیگ برتری بلند شود.

 

طبق اصول بازاریابی ورزشی تبلیغات محیطی دور زمین مسابقات یکی از فضاهایی است که صاحب حقوق بازی‌ها در اختیار اسپانسرها یا شرکای خود قرار می‌دهد. بر اساس نظر کارشناسان بازاریابی نباید مانند بیلبوردهای سطح شهر این فضاها را به با یک مزایده به فروش رساند، بلکه باید بر اساس سطوح و بسته‌های حقوقی‌ای که در سلسله‌مراتب اسپانسرینگ به فروش می‌رود، این فضاها در اختیار پارتنرها قرار بگیرد. در ایران اما این اصل نادیده گرفته می‌شود.

 

اما حتی در اجرای یک شیوه‌ی غلط هم فدراسیون و سازمان لیگ کوتاهی می‌کنند. تبلیغات محیطی را سازمان لیگ فوتبال در ابتدای لیگ هفدهم بدون برگزاری مزایده تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها را به شرکت امین سیما کیش واگذار کرد. البته تبلیغات محیطی تنها زمینه مشترک سازمان لیگ و این شرکت نبود چرا که سازمان لیگ تولید محتوای فوتبال ایران را هم به این شرکت سپرد.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در چند هفته گذشته تیم‌های لیگ برتری که اغلب با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند از عدم واریز ریالی از سوی سازمان لیگ به خاطر تبلیغات محیطی شاکی بودند. برای نمونه، حمیدرضا گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس پس از دیدار لیگ قهرمانان آسیا مقابل نسف قارشی درباره مطالبات سرخ‌پوشان از سازمان لیگ اعلام کرد که سازمان لیگ ریالی هم بابت تبلیغات محیطی به این تیم پرداخت نکرده است.

 

همچنین استقلال خوزستانی که هفته گذشته با اعتصاب بازیکنانش روبرو شده و حتی صحبت از عدم حضور آن‌ها مقابل پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر مطرح است، از سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی پولی دریافت نکرده است؛ مبلغی که برای تیمی مانند استقلال خوزستان از نان شب هم واجب‌تر است.

 

امیر سلطانی مدیرعامل این باشگاه خوزستانی در گفت‌وگویی که با ایسنا داشت گفت: «یک سری مطالبات ما مربوط به بازی‌هایی است که پارسال در لیگ قهرمانان آسیا انجام دادیم که نزدیک به ۲ میلیارد تومان است. همچنین یکسری مطالبات ما مربوط به تبلیغات دور زمین است که سازمان لیگ باید آنها را به ما پرداخت کند که تاکنون هیچ کدام محقق نشده است.»

 

حتی سعید آذری که علاوه بر مدیرعاملی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ هم است در گفت‌وگویی اعلام کرد که تمامی باشگاه‌ها با توجه به این که او عضو هیات رئیسه سازمان لیگ است برای پیگیری مطالباتشان از سازمان لیگ با او تماس می‌گیرند.

 

صادق درودگر مدیر بازاریابی سازمان لیگ درباره عدم پرداخت مطالبات باشگاه‌ها از سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها با تایید اظهارات مدیران عامل باشگاه‌ها اعلام کرد که پیگیر دریافت پول از شرکت امین سیما کیش است و این شرکت باید بدهی‌هایش را پرداخت کند تا باشگاه‌ها به حق و حقوقشان برسند.

 

ایسنا در ادامه گزارش خود نوشته با توجه به این که تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها بدون مزایده به شرکت مذکور واگذار شده و این شرکت هم فصل گذشته مطالبات هنگفتی به سرخابی‌های پایتخت داشته است، سازمان لیگ باید انتظار چنین اتفاقاتی را هم می‌کشید. شرکتی که در مدت حضورش به فوتبال تنها با بدهی‌هایش شناخته شده است.

 



BAZAR VARZESH