تلگرام بازار ورزش

هواپیمایی قطر به جای لوفت‌هانزا در بایرن

بازار ورزش: شرکت هواپیمایی قطر از فصل آینده اسپانسر باشگاه بایرن مونیخ می‌شود و بعد از ۱۶ سال جای خطوط هوایی آلمانی لوفت‌هانزا را می‌گیرد.

 

قرارداد قطر ایرویز با بایرن مونیخ به نوشته رسانه‌های آلمانی پنج ساله خواهد بود. آندریاس یونگ مدیر بازاریابی باشگاه بایرن مونیخ درباره این قرارداد گفت که استراتژی بین‌المللی‌سازی باشگاه بایرن مونیخ با سیاست‌های توسعه‌ای هواپیمایی قطر بسیار سازگار است. ‌

 

هواپیمایی قطر در سلسله‌مراتب اسپانسرینگ باشگاه بایرن مونیخ در بالاترین سطح در کنار شرکایی مانند آدیداس، آئودی، آلیانس و دویچه تلکام جزو اسپانسرهای پلاتین خواهد بود. لوگوی این ایرلاین از فصل آینده روی آستین پیراهن بایرن جایگزین نام‌ونشان فرودگاه بین‌‍‍المللی حمد دوحه خواهد شد. فرودگاه حمد دوحه و هواپیمایی قطر هر دو به یک هولدینگ دولتی تعلق دارند. قطری‌ها چند سال است که در باشگاه بایرن مونیخ سرمایه‌گذاری می‌کند. بایرنی‌ها چند فصل است که اردوی خود در تعطیلات زمستانی را نیز در قطر برپا می‌کنند.

 

لوفت‌هانزا تا کنون ۱۰ میلیون یورو در هر فصل به بایرن مونیخ پرداخت می‌کرد. قرارداد هواپیمایی قطر باید بیش از این‌ها باشد. لوفت‌هانزا که اسپانسر تیم ملی آلمان نیز هست، ظاهراً دیگر حاضر نبود بیش از مبلغ پرداخت کند.

 

شرکت مخابرات دویچه تلکام اسپانسر پیراهن بایرن مونیخ به این باشگاه سالی ۳۵ میلیون یورو می‌پردازد، آدیداس تامین‌کننده پوشاک بایرن نیز سالی ۶۰ میلیون یورو. این تولیدکننده ورزشی علاوه بر آن مانند شرکت بیمه آلیانس و خودروساز آلمانی آئودی هر یک ۸٫۳۳ درصد سهام باشگاه را در اختیار دارند. یونگ گفت که فروش سهام به قطری‌ها به هیچ وجه مطرح نیست.

 

باشگاه‌های اروپایی در سال‌های گذشته از رقابت شدید خطوط هوایی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بیشترین نفع را برده‌اند. خطوط هوایی امارات که هم اسپانسر اصلی رئال مادرید است و هم پاری سن ژرمن، روز گذشته قراردادش با آرسنال را نیز تمدید کرد. هواپیمایی اتحاد که متعلق به ابوظبی است هم اسپانسر اصلی باشگاه منچستر سیتی است. هواپیمایی قطر که تا فصل پیش اسپانسر بارسلونا بود، به تازگی قرارداد اسپانسرینگ با فدراسیون جهانی فوتبال بسته است.

 



BAZAR VARZESH