تلگرام بازار ورزش

ماکرون و یوفا، حامی تیم‌های ملی کوچک

طرح حمایت یوفا از تیم‌های ملی کوچک اروپایی باعث شده ضعیف‌ترین تیم‌های فوتبال اروپا نیز نگرانی‌ای بابت تامین تجهیزات و البسه خود نداشته باشند. تولیدی ایتالیایی ماکرون پارتنر یوفا شده و در تامین البسه به اتحادیه‌های فوتبال کمک می‌کند.

 

بازار ورزش: طرح کمک البسه یوفا که به اتحادیه‌های کوچک‌تر فوتبال اروپا کمک می‌کند تا سال ۲۰۲۲ ادامه می‌یابد.

 

در این طرح، یوفا با حمایت گروه تولیدی البسه ورزشی ماکرون، برای اتحادیه‌های کوچک و تیم‌های ملی ضعیف‌تر لباس بازی، تمرین و سایر ملزومات را به رایگان تامین می‌کنند تا کشورهایی که به خاطر قدرت کمتر در بازار فوتبال توان جذب اسپانسر لباس ندارند، هزینه‌ای برای تامین البسه خود در تیم‌های ملی شامل بزرگسالان و زیر ۲۱ سال مردان نپردازند.

 

طرح کمک البسه یوفا در سال ۲۰۰۷ راه‌انداری شد و کشورهای کوچک‌تر در فوتبال از آن بهره‌مند شدند. طی آن، این یوفا است که به جای اتحادیه‌های فوتبال ضعیف از قدرت خود استفاده می‌کند و وارد مذاکره با برندهای مختلف می‌شود.

 

اینطور که خود یوفا گزارش داده، این طرح صرفا درباره کمک است و ربطی به اسپانسرشیپ ندارد.

 

اما از طرفی این برای برند ماکرون که به عنوان حامی یوفا از اتحادیه‌های فوتبال ضعیف اروپایی حمایت می‌کند وجهه تبلیغاتی خوبی هم دارد.

 

سایت کمپانی ماکرون خبر داده در حال حاضر از طریق این طرح دارد از ۸ کشور حمایت می‌کند؛ آندورا، ارمنستان، بلاروس، قبرس، لوکزامبورگ و سن‌مارینو.

 

این کمپانی از اتحادیه‌های دیگری از قبیل آلبانی نیز مستقیما حمایت می‌کند.

 

هرچند این تیم‌ها به خاطر عدم راهیابی به مسابقات بین‌المللی بزرگ، مانند سایر تیم‌ها برای حامیانشان «بازتاب برند» ندارند اما همین که یوفا از ماکرون به عنوان حامی این طرح نام کند جنبه تبلیغاتی آن نیز رعایت می‌شود.



BAZAR VARZESH