تلگرام بازار ورزش

تاج ممنوع‌اتصویر شده است؟

بازار ورزش: دعوای صداوسیما و فوتبال از قرار معلوم وارد فاز تازه‌‌ای شده است. در دعوای بر سر گرفتن حق پخش تلویزیونی معمولاً این مقامات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بودند که تلویزیون را تهدید می‌کردند، اما حالا روزنامه دولتی «شهروند» گزارش داده که شنیده شده صداوسیما در مقابله به مثل، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال را ممنوع‌التصویر کرده است.

 

در روزهای گذشته برخی از رسانه‌ها از تصمیم جدید و جنجالی مدیران صداوسیما برای پخش‌ نکردن تصاویر و مصاحبه‌های رئیس فدراسیون فوتبال خبر دادند. مهدی تاج در هفته‌های اخیر اقدامات جدیدی را برای دریافت حق پخش فوتبال از صداوسیما انجام داد و همین مسأله باعث افزایش شکاف میان مدیران این دو نهاد شده بود. به نوشته «شهروند» حالا به نظر می‌رسد مدیران تلویزیون با پخش ‌نکردن تصویر رییس فدراسیون فوتبال در پی ایجاد فشار روی مهدی تاج و دیگر مدیران فدراسیون هستند تا از این طریق همچنان خودشان را برنده این جدال معرفی کنند. البته علاوه بر این ماجرا گزارش‌هایی مبنی بر انتقادهای تند مجریان رادیو از رئیس فدراسیون فوتبال هم منتشر شده که مشخص نیست چقدر به اتفاقات اخیر مرتبط است.

 

پاسخ مبهم صداوسیما

 

روزنامه «شهروند» که متعلق به سازمان هلال احمر است و دومین روزنامه دولت محسوب می‌شود، از مسئولان صداوسیما پاسخ روشنی در این خصوص نگرفته است. به نوشته این روزنامه در حالی ‌که اکثر مسئولان مرتبط با ورزش صداوسیما پاسخ تماس‌های خبرنگارش را ندادند، حمید ذکایی، دبیر شورای سیاست‌گذاری ورزش صداوسیما هم سعی کرده جواب روشنی درباره ممنوع‌التصویری مهدی تاج ندهد. او در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «من اطلاعی از این موضوع ندارم. با این حال باید بگویم قرار نیست مدیران صداوسیما پاسخ هر ادعایی را بدهند.»

 

واکنش فدراسیون فوتبال

 

ممنوع‌التصویری مدیران فوتبال از سوی صداوسیما البته اتفاق جدیدی نیست. علی کفاشیان هم دو‌سال پیش وقتی رییس فدراسیون بود، با چنین معضلی مواجه شد. در آن مقطع هم مدیران تلویزیون تصمیم گرفتند در قبال اعتراض‌های دامنه‌دار رئیس وقت فدراسیون فوتبال مصاحبه‌ها و تصویر او را پخش نکنند تا علی کفاشیان را زیر فشار قرار دهند. از این سو هم اهرم فشار فوتبالی‌ها در سال‌های اخیر راه ندادن دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه‌ها بوده که چند باری رخ داده اما تا کنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.



BAZAR VARZESH